A.v

A.v

fendtje
Topic Starter
Berichten: 232
Locatie: burcht

A.v

#1 , 09 dec 2011 14:15

laatste Av heeft plaatsgevonden in april 2010
daarna problemen bij syndicus kantoor.
nu staat er een av gepland dit zou in principe werkingsjaar 2010 - 2011 zijn.
er is nu een agenda door syndicus voorgesteld.

nu tussen vorige A.V en deze zijn er nieuwe eigenaars en oude eigenaars
wie heeft stemrecht op deze A.V
oude eigenaars - nieuwe eigenaars.
op agenda staan punten die oude en nieuwe eigenaars aanbelangen.
kan toch niet zijn dat een oude eigenaar gaat meestemmen over nieuwe punten ( heeft er geen belang bij)

hoe uit dit kluwen te raken.

een van de punten is goedkeuring boekjaar.
echter heden nog geen afrekening ontvangen over dit boekjaar. (april 2010 maart 2011)
wel al eens de rekeningen gaan inkijken en op eerste zicht in orde ( behalve kleinigheden)
de laatste A V heeft slechts 2 leden raad van bestuur opgeleverd. (die zich niks aantrekken )
A.v is gepland voor 19/12.
of is de oplossing voor ons sommige mede eigenaars gewoon op alles tegenstemmen om nog verhaal te hebben.

dank voor mogelijke oplossingen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 09 dec 2011 14:47

Oude eigenaars hebben mi niet meer te zoeken op deze AV.

fendtje
Topic Starter
Berichten: 232
Locatie: burcht

#3 , 09 dec 2011 15:02

Oude eigenaars hebben mi niet meer te zoeken op deze AV.
denk ik ook persoonlijk.
maar hebben wel een uitnodiging gekregen.
sommige nieuwe niet ??

Reclame

marc mortier
Berichten: 670
Locatie: koksijde

#4 , 09 dec 2011 16:07

Het is aan de syndicus om "bij te houden" wie eigenaar is. Bij verkoop van een appartement wordt hij toch om info gevraagd door de notaris en dient een (tussentijdse ) afrekening te worden gemaakt tussen de "oude" en de "nieuwe" eigenaar.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#5 , 09 dec 2011 16:14

Is de notariële akte al verleden? Dat moet men eerst weten om te kunnen antwoorden.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Pedro
Berichten: 735

#6 , 09 dec 2011 16:39

Oude eigenaars hebben mi niet meer te zoeken op deze AV.
denk ik ook persoonlijk.
maar hebben wel een uitnodiging gekregen.
sommige nieuwe niet ??
Dit kan er op wijzen dat ofwel de authentieke akte nog niet werd verleden (in de verkoopcompromis zal waarschijnlijk staan dat de
eigendomsoverdracht wordt uitgesteld tot op het moment van het verlijden van de akte) ofwel dat de notaris verzaakt heeft aan zijn
wettelijke plicht, in casu de verplichting om aan de syndicus te melden wie vanaf wanneer nieuwe eigenaar is.
Zolang de notaris dit niet doet, dient strikt genomen de syndicus de 'oude' eigenaar nog steeds als zijnde dé enige eigenaar te erkennen wat maakt dat deze dus idd. nog een uitnodiging zal krijgen als er ondertusen een vergadering doorgaat,....

fendtje
Topic Starter
Berichten: 232
Locatie: burcht

#7 , 09 dec 2011 19:23

Oude eigenaars hebben mi niet meer te zoeken op deze AV.
denk ik ook persoonlijk.
maar hebben wel een uitnodiging gekregen.
sommige nieuwe niet ??
Dit kan er op wijzen dat ofwel de authentieke akte nog niet werd verleden (in de verkoopcompromis zal waarschijnlijk staan dat de
eigendomsoverdracht wordt uitgesteld tot op het moment van het verlijden van de akte) ofwel dat de notaris verzaakt heeft aan zijn
wettelijke plicht, in casu de verplichting om aan de syndicus te melden wie vanaf wanneer nieuwe eigenaar is.
Zolang de notaris dit niet doet, dient strikt genomen de syndicus de 'oude' eigenaar nog steeds als zijnde dé enige eigenaar te erkennen wat maakt dat deze dus idd. nog een uitnodiging zal krijgen als er ondertusen een vergadering doorgaat,....
hallo,

al de akte's zijn verleden.
krijgen daar blijkbaar alles niet op een rijtje !!!!
huidige eigenaars lijst al 3 maal via mail bezorgd ( de correcte)
maar slagen er blijkbaar niet in het te verwerken.
en excuus notaris halen ze aan , maar weten wel de nieuwe eigenaars te vinden voor provisie te betalen.
wat volgens mij wil zeggen dat excuus notaris niet geldt.
dus indien akte verleden de nieuwe , akte niet verleden de oude.

Franciscus
Berichten: 38583

#8 , 09 dec 2011 19:29

Oude kan in compromis de nieuwe ook wel het stemrecht geven.

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#9 , 11 dec 2011 10:42

Zelfs wanneer de authentieke akte nog niet is verleden, maar slechts de voorlopige koopakte dan kan daarin worden vermeld dat de nieuwe eigenaar volmacht krijgt van de oude eigenaar. De oude eigenaar zal dan moeten bespreken met de nieuwe eigenaar wat ze zullen doen.

Persoonlijk onthoud ik mij van stemming van zaken 'voor mijn periode'. Je hebt daar geen zicht op en kan dus moeilijk oordelen.

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#10 , 11 dec 2011 11:35

(...) Persoonlijk onthoud ik mij van stemming van zaken 'voor mijn periode'. Je hebt daar geen zicht op en kan dus moeilijk oordelen.
Maar je zal wel instaan voor de gevolgen en betalen.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”