aanpassen contract syndicus

WAKER
Topic Starter
Berichten: 40
Locatie: hasselt

aanpassen contract syndicus

#1 , 07 dec 2011 12:36

Onze syndicus heeft een contract van in 2009 .Moeten we nu een nieuw contract maken met de volgende gegeven
- regels voor herziening contract - duurtijd
- regels voor opzeg contract
+ specifieke verplichtingen die dienen gevolgd te worden bij vroegtijdige opzeg
- opsomming van de basis bevoegdheden. art.577-8-§4
Of beter nog dient deze opsomming vermeld te worden in het reglement van mede eigendom onder de rubriek syndicus ?
Wat moet eigenlijk vermeld worden in het reglement van mede eigendom?
Graag een bericht.
moet er een nieuw contract opgemaakt worden tussen VME en de syndicus ?


VrGr
Waker

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#2 , 08 dec 2011 08:28

Ja.

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#3 , 08 dec 2011 20:34

Ik zou dat niet opnemen in het reglement van mede-eigendom. Een contract is veel makkelijker aan te passen en je moet tot een consensus komen met de syndicus.

Reclame

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#4 , 08 dec 2011 23:41

Een contract van de VME met de syndicus dient binnen het kader getrokken door de statuten en de wet te blijven.

Als de statuten bvb bepalen dat de JAV plaats heeft in 2de helft van mei, dan kan volgens mij het syndicuscontract dit niet wijzigen, zonder dat ook de statuten gewijzigd worden.
Maar het contract kan perfect bepalen dat de AV altijd zal plaats hebben de 4de zaterdag van mei (of de vorige zaterdag als het een wettelijke feestdag is).
De statuten moet de realiteit weerspiegelen voor elke derde die de statuten leest en zich daarop wil en moet baseren voor een eventuele aankoop/actie/... .

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#5 , 09 dec 2011 09:55

Ter verduidelijking ik was specifiek bezig over:
- regels voor herziening contract - duurtijd
- regels voor opzeg contract
+ specifieke verplichtingen die dienen gevolgd te worden bij vroegtijdige opzeg

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”