Bijdrage vanaf voorlopige oplevering of eerder?

BiekeLie
Topic Starter
Berichten: 7

Bijdrage vanaf voorlopige oplevering of eerder?

#1 , 05 dec 2011 21:05

discussie:

volgens mij moet men slechts bijdrage betalen vanaf de voorlopige oplevering, eerder kan men immers geen gebruik maken van het appartement. (dacht ik hier op het forum al gelezen te hebben, en ook perfect logisch)

concreet:
appartement opgeleverd december 2010, ik word verondersteld bijdrage voor heel 2010 te betalen.
mij leek dit niet correct en ik vroeg een correctie om pas vanaf de oplevering, dus enkel december 2010 te betalen.

al de andere appartementen waren wel al veel eerder opgeleverd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 05 dec 2011 21:10

Wat staat er in de verkoopsovereenkomst?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

BiekeLie
Topic Starter
Berichten: 7

#3 , 05 dec 2011 21:41

Wat staat er in de verkoopsovereenkomst?
zover had ik nog niet gekeken,dank voor uw commentaar:

Alle gemeenschappelijke kosten,de grondlasten en al andere hoegenaamde taksen en belastingen, betrekkelijke de gemene en privatieve delen (....) zijn lastens de koper te rekenen vanaf de voorlopige oplevering.

Dit lijkt me dus te kloppen dat ik enkel voor december 2011 moet betalen.

Of zie ik nog iets over het hoofd?

Toen de syndicus (mede-eigenaar, niet professioneel) niet akkoord bleek met mijn opmerking, beweerde hij plots dat dit voornamelijk de blokpolis van het komende jaar betrof. dit bleek fel overdreven.
van het bedrag van de blokpolis heb ik om alle discussie te vermijden wel het aandeel van het appt in het gebouw als % betaald. (ik hoop dat ik het duidelijk uitdruk, hier heb ik wel de verdeelsleutel gebruikt volgens de quotiteiten)

Reclame

Franciscus
Berichten: 38600

#4 , 05 dec 2011 23:49

En ook vanaf december 2010 daarvoor had je geen binding en moet de vorige eigenaar de polis betalen.
Dus voor 2010 1/12 en voor 2011 volledig.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”