verdeling kosten verwarmingsinstallatie

Nikwo
Topic Starter
Berichten: 2

verdeling kosten verwarmingsinstallatie

#1 , 28 nov 2011 12:40

In ons gebouw (vier appartmeneten) werd een nieuwe gemeenschappelijke verwarmingsinstallatie geplaatst.
Mijn vraag als syndicus/mede-eigenaar gaat nu over de verdeling van de kosten voor de belastingaangifte.
Er zijn twee opties:
- ofwel de rekening volgens de quoditeiten verdelen zodat ieder ze bij zijn belastingaangifte kan voegen zodat ieder ook een premie kan krijgen.
- ofwel de rekening op één naam laten komen en daarna de belastingspremie verdelen volgens de quoditeiten.
Normaal gezien is de eerste optie de meest logische maar aangezien een eigenaar van twee appartementen deze werken niet kan inbrengen in de belastingen van zijn BVBA, zou zijn deel van de premie verdeeld kunnen worden onder de andere eigenaars.
Wordt bij de berekening van de belastingen duidelijk vermeld welk bedrag als premie afgetrokken wordt zodat ik weet welk bedrag ik nadien moet verdelen?
Of ziet iemand nog een ander oplossing?

Alvast bedankt voor de suggesties,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 28 nov 2011 12:55

Normaal dient de faktuur op naam van de VME toe te komen. De syndicus zal dan een kopie aan iedere mede-eigenaar dienen te geven met de vermelding "voor eensluidende kopie" en zijn naam en handtekening. Tevens zal hij op de faktuur het aantal quoditeiten diene te vermelden van de betreffende mede-eigenaar, die dan deze faktuur kan indienen ten bedrage van 40 % van zijn aandeel.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”