topic 2 : bankrekeningen

NLBN
Topic Starter
Berichten: 58

topic 2 : bankrekeningen

#1 , 27 nov 2011 14:06

Topic 2 : Bankrekeningen

Mag een syndicus evenveel rekeningen openen als dat er ‘ blokken ‘ zijn, die eigenlijk elk rechtspersoonlijkheid ( met inschrijvingsnummer KBO) hebben , maar wegens het arrest 2004 op inactief staan ( en voorlopig nog niet gereanimeerd zijn)

De nieuwe bankrekeningen staan allemaal op naam van de (hoofd) VME, die uiteraard ook rechtspersoonlijkheid heeft, maar NIET ingeschreven werd bij KBO, zodat die bank eigenlijk in fout is gezien bij wet de identiteit van iedere rechtspersoon pas controleerbaar is aan de hand van een inschrijvingsnummer.

:)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#2 , 01 dec 2011 13:25

Dus er is geen syndicus etc aangesteld voor die deelverenigingen?

observer-old
Berichten: 136
Locatie: westvlaanderen

#3 , 26 feb 2012 20:29

Pas nadat een nieuwe blok in 2002 werd opgericht, waarvan de bouwheer zelf de inschrijving bij de KBO gedaan heeft in 2003, en zijn verkoopkantoor als syndicus had aangesteld (die het ook gebleven is tot heden( zonder vrije verkiezingen, telkens ' hernieuwd ' ) werden de bestaande blokken ingeschreven in aug 2003 maar kort daarop door het arrest 2003 buiten werking gesteld nog voor zij gestart waren. De eerst genoemde blok heeft dat arrest genegeerd, en zoals ik al zei, ongestoord blijven voort werken.

Een voorlopige door de rechtbank aangestelde syndicus vindt dat een groep van drie blokkengeen eigen bestaansrecht hebben, en behandelt ze dus samen als één intentiteit, en heeft voor die drie blokken samen een bankrekening geopend voor de door hem beheerde '" aan elke blok eigen gemeenschappelijke delen tesamen ".

Deze drie blokken zijn inderdaad de oudste en hebben dus de meeste kosten, en bovendien gebouwd in een kazernestijl met lange gangen en grote inkomhall en lifthall op alle verdiepen, plus dat in één van die blokken de burelen liggen, de technische lokalen, en ...een zwembad, waartoe alle blokken van het terrein toegang hebben .De nieuwste gebouwen zijn van een gans andere structuur : inkhomhall en hall lift een voorschot groot.... om ruimere en of meer appartementen te hebben

Reclame

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#4 , 27 feb 2012 06:29

De eerste VME is volgens mij de enige VME die rechtsgeldig opereert en maar die dan ook verantwoordelijk kan gesteld worden voor alles wat gebeurt in de volledige VME.

Is er in de initiële basisakte sprake van een mogelijke uitbreiding of fasering van de uitbouw van de mede-eigendom?
Naar ik veronderstel is dat het geval.

@NLBN

Vraag: is mijn veronderstelling correct?

observer-old
Berichten: 136
Locatie: westvlaanderen

#5 , 27 feb 2012 21:46

@luc

antwoord : ja

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”