scheidingshaag

Wim
Topic Starter
Berichten: 10
Locatie: Eeklo

scheidingshaag

#1 , 19 dec 2005 12:50

Tussen mijn tuin en die van m'n buur (rijwoningen) loopt over de lengte van de tuin een scheidingshaag. De haag staat op de scheiding.

De nieuwe buurman (van deze zomer) kwam me vorige week vertellen dat hij de haag zal verwijderen en er een draadafspanning van 1m hoogte wil plaatsen.

Als tegenvoorstel sprak ik over houten schuttingen, maar hij was hier geen voorstander van.

Indien de haag verwijderd wordt ben ik m'n ganse privacy kwijt en dat wil ik niet. :cry:
:?: Wat kan ik doen indien de buurman toch de haag verwijderd, zonder dat ik dit wil? Kan ik preventief iets doen? :?:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 20 dec 2005 22:27

Een gemene haag op de scheidingslijn kan slechts in gemeen akkoord geplant/verwijderd worden.

Maan vooraf uw buurman aangetekend aan die haag te laten staan, roep hem na voornoemde aanmaning zonodig in minnelijke schikking op voor de vrederechter.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”