Wie moet aangetekende kosten betalen voor uitnodigingen AV

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

Re: Wie moet aangetekende kosten betalen voor uitnodigingen

#16 , 01 okt 2011 18:17

En waaruit blijkt dit want we kunnen dit denken maar of dit ook daadwerkelijk zo is is waarschijnlijk een ander verhaal...


Indien ik niets in handen heb kan ik dat natuurlijk moeilijk overbrengen.
Dat antwoord was al gegegeven. Ik herhaal het hier nog eens:

- art. 577-6, §3, lid 3 BW
"De bijeenroeping geschiedt bij een ter post aangetekende brief, tenzij de geadresseerden individueel, uitdrukkelijk en schriftelijk hebben ingestemd de oproeping via een ander communicatiemiddel te ontvangen
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
IDC
Topic Starter
Berichten: 50

#17 , 11 jan 2012 14:18

Ondertussen is het zo dat de syndicus stelt dat het de individuele mede-eigenaar is dewelke moet opdraaien voor de kosten van de aangetekende zending, terwijl hier op dit forum werd voorgehouden dat de vereniging van mede-eigenaars moet instaan voor deze kosten.

Dit is natuurlijk enig verschil.

Kan iemand percies vertellen uit welk art. precies blijkt dat het inderdaad de vereniging van mede-eigenaars is die moet instaan deze kosten?

Bedankt!

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#18 , 11 jan 2012 15:40

Voor zover alle eigenaars ongeveer evenveel quotiteiten hebben, zal dat niet veel uitmaken.
Ofwel betaal je indivudueel 5.45 € per AS, ofwel betaal je (in het gevla van bvb 8 appartementen) 5.45 x 8 = 43.60€, en bij de afrekening ieder zijn aandeel hiervan in quotiteiten. Tenzij deze onderling veel afwijken van elkaar zal er bijna geen verschil zijn.

Reclame

wibubo
Berichten: 36

#19 , 11 jan 2012 16:46

Ik heb uitdrukkelijk en schriftelijk gevraagd om de uitnodigingen AV per mail te verzenden, om o.a. de kosten te drukken.
Toch stuurt de syndicus de uitnodiging nog steeds per aangetekende zending.
De kostprijs voor de (onnodige) aangetekende zendingen worden mij toch aangerekend!
Kan dat?

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#20 , 12 jan 2012 10:03

Ondertussen is het zo dat de syndicus stelt dat het de individuele mede-eigenaar is dewelke moet opdraaien voor de kosten van de aangetekende zending, terwijl hier op dit forum werd voorgehouden dat de vereniging van mede-eigenaars moet instaan voor deze kosten.

Dit is natuurlijk enig verschil.

Kan iemand percies vertellen uit welk art. precies blijkt dat het inderdaad de vereniging van mede-eigenaars is die moet instaan deze kosten?

Bedankt!
Wat zouden de redenen zijn waarom dat nu plots niet meer voor de VME is en vroeger wel?
't Is niet omdat er nu een keuzemogelijkheid is, dat plots de regels voor de ten laste leggingen van kosten veranderen.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”