beschadiging poort

roharro
Topic Starter
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

beschadiging poort

#1 , 26 sep 2011 13:39

Ik heb een garagebox in een ondergronds privaat complex. Sedert geruime tijd wordt er op mijn poort ingereden.
Poort vol deuken, allemaal op zelfde hoogte + zwarte strepen van rubber.
Kon nooit dader achterhalen. Nu stond toevallig tegenoverliggende box open. De wagen die er staat is exact van de hoogte om de impactschade op mijn poort te verklaren. Hij heeft tevens zwarte rubbers op zijn bumpers.
Kan ik de politie vaststellingen laten doen? Of doen ze dat niet omdat het een privaat complex is.
Andere mogelijkheden? Syndicus gaat wel de eigenaar van die garagebox contacteren maar zegt dat hij niet veel meer kan doen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#2 , 26 sep 2011 14:25

1. Nazien of de blokpolis van de VME "vandalisme" dekt. Zo ja, de schade voorleggen aan de verzekering via de verzekeringsmakelaar.

2. Als de toegang tot de ondergrondse parking het tijdstip van het openen en sluiten van de toegangsdeur registreert, kan je een systeem in je garagebox installeren (max circa 100 EUR), die je een SMS stuurt van zodra je deur geraakt wordt (of de elektriciteit uitvalt). Foto's nemen van je deur na elke SMS (foto's gemarkeerd met het tijdstip). Naar de politie gaan met je eventuele vaststellingen van bijkomende schade en vragen dat zij het bestand van gebruik van de centrale toegangsdeur nazien bij de syndicus (de syndicus mag je zomaar geen toegang geven - privacywet).

NB: het feit alleen dat je deze mogelijkheid oppert, via de "roddeltantes" is op zich zeer efficiënt. Ik spreek van ervaring in een analoge situatie met mijn garagebox (mijn slot werd dichtgeplakt met kauwgum - de melding dat ik het aanwezige DNA liet bepalen was voldoende om dat probleem te laten ophouden).

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 26 sep 2011 15:29

Is geen aanrijding is hooguit als vandalisme te registreren.
Best eerst via syndicus

Reclame

roharro
Topic Starter
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 26 sep 2011 18:36

Maar heeft het zin om vaststellingen door de politie te laten doen. Dat raadt de syndicus mij aan, maar ik twijfel of de politie dergelijke vaststelling zal doen in een privaat garagecomplex?
In de blokpolis is er een clausule "vandalisme" maar weet nog niet hoever dat strekt.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Berichten: 38592

#5 , 26 sep 2011 21:13

beschadiging van stedelijke afsluitingen zou kunnen
5° Beschadiging van landelijke of stedelijke afsluitingen (art. 563,2 Sw)

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”