Mijn buren willen tot aan erfgrens appartementen bouwen

foxxjoost
Topic Starter
Berichten: 2

Mijn buren willen tot aan erfgrens appartementen bouwen

#1 , 24 sep 2011 16:13

Wij hebben een vrijstaande woning (open bebouwing), en de buren een half-open bebouwing, beide huizen worden gescheiden door ca. 5 meter en in het midden de erfgrens. Nu willen mijn buren het huis afbreken en daar een nieuwbouw plaatsen met appartementen, en willen tot aan de erfgrens bouwen. dat wil zeggen dat wij aan onze zijgevel, waar 3 ramen zitten, op iets meer dan 2 meter een grote muur van 10 x 10 meter krijgen. De gemeente staat dit toe, omdat zij het bestemmingsplan hebben aangepast. Moet ik dit accepteren, kan ik er iets aan doen ? de nieuwbouw neemt alle uitzicht van de ramen en merendeels van het licht weg, dus gaat tenkoste van ons woongenot. Wie heeft er raad, alvast bedankt. Jo

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 24 sep 2011 16:35

Een bestemmingswijziging ZONDER dat u daarvan in kennis werd gesteld????

foxxjoost
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 24 sep 2011 18:20

Ja , er is een bestemmingswijziging geweest, dat gesloten bebouwing mogelijk maakt, omdat de meeste panden een gesloten bebouwing hebben,
ons huis is het enige huis met een open bebouwing, de buren aan de ene kant hebben een gesloten bebouwing, tot 1 meter van de erfafscheiding, en onze oprit zit tussen ons huis en de erfafscheiding ,
in die gevel van ons huis hebben we een klein raampje, aan de ander zijde van ons huis (waar ze de appartementen willen bouwen) hebben we een groene strook tot aan de erfafscheiding, en de buren hebben hier hun oprit van ca 2,5 mtr. Aan deze zijde van ons huis hebben we (grote) ramen in onze eetkamer, 3 lange hoge ramen (glas in lood) in de hal/trap , 1 kleiner raam in keuken/kookgedeelte, en grote raampartij van slaapkamer op 1e verdieping. Voor al deze ramen komt deze grote muur van 10 x 10 meter, en dat op 2,5 meter afstand !! vindt het een grote ramp, omdat we geen uitzicht en veel minder licht hebben in diverse vertrekken, niet te vergeten dat we minder privacy in onze tuin hebben. weet echt niet of dit allemaal kan en wat ik hier aan kan/moet doen, bedankt voor uw reactie.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”