Zondag werd ik door een huurder opgebeld met de klacht dat de lift niet meer werkte omdat de lifkoker in de ondergrondse garage onder water stond. Dat is reeds de derde keer op 10 maanden. Nochtans was er daar vroeger nooit een probleem.
Daarom ben ik vandaag zelf eens gaan kijken. De oorzaak was me onmiddellijk duidelijk.
10 maand geleden werd de helling van de inrit naar de ondergrondse garage aangepast omdat er wagens bij het binnenrijden tegen de grond schuurden. Tot mijn verbazing moest ik vandaag vaststellen dat de waterafvoergeul welke zich vlak voor de garagepoort bevond tengevolge van de hellingwijziging volledig werd dichtgebetonneerd!!
Bijgevolg stroomt het water bij elke fikse regenbui gewoonweg de helling af recht in de garage.
In de garage komen verschillende liften uit die toegang geven tot verschillende bovengelegen gebouwen.
De lift van het gebouw waar mijn huurder woont is vlak naast die helling, bijgevolg stroomt het onderste deel van de liftkoker onder water, waardoor de lift in panne valt.
Wie is verantwoordelijk voor het tenietdoen van de afwatering naar de riolering? Syndicus, de VME van het ondergrondse garagecomplex (waar ik ook deel van uitmaak, ...? Syndicus garagecomplex is zelfde als die van bovenliggende gebouwen.