Raad van Mede-eigenaars

vraagbaak
Topic Starter
Berichten: 8

Raad van Mede-eigenaars

#1 , 05 sep 2011 18:12

Bij de AV van mei 2011 ben ik opgenomen in de Raad van Mede-eigenaars. Zeer tegen de zin van de huidige bestuurders. Tot op vandaag heb ik nog geen uitnodiging voor een vergadering gekregen.
Kan u mij zeggen hoeveel verplichte vergaderingen er jaarlijks zijn en moeten deze opgenomen worden in een verslag? Dit verslag is dit voor iedereen toegankelijk? Welke stappen moet ik ondernemen indien blijkt dat er zonder mij toch reeds "onofficiële vergaderingen" hebben plaatsgevonden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#2 , 05 sep 2011 19:49

Er is niets bepaald in de wetgeving omtrent het aantal vergaderingen van de RME. De werkingsregels van de RME kunnen worden opgenomen in het reglement van mede-eigendom. Als er niets is bepaald, dan bepalen de leden zelf hoe de werking ervan is, zo bv. wanneer ze samen komen. De leden of de AV kunnen dus wel vastleggen hoeveel vergaderingen er minimum moeten gebeuren.
De verslagen van de RME zijn voor iedereen toegankelijk. Er is geen enkele wettelijke bepaling die stelt dat dit geheim moet worden gehouden.
Het kan dus ook zijn dat er geen enkele vergadering heeft plaatsgevonden. Als er verslagen zouden zijn opgesteld en daarop werd aangeduid dat u aanwezig was, dan is dit valsheid in geschrifte.

In ieder geval kan je als lid RME de AV op de hoogte te brengen van de werkwijze van de andere leden.

Ik stel me wel 2 vragen:
Met hoeveel zitten jullie in de RME?
Je spreekt over 'bestuurders', over wie gaat dat dan en waarom is er zoveel tegenkanting tegen uw mandaat van hun zijde?

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#3 , 05 sep 2011 19:54

De Raad van Mede-Eigendom wordt geacht tweemaal per jaar verslag uit te brengen over zijn activiteiten.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

vraagbaak
Topic Starter
Berichten: 8

#4 , 06 sep 2011 17:40

Heb mij verkeerd uitgedrukt. Eigenlijk zijn het leden van de Raad van Mede-eigenaars. In totaal zijn we met 3 leden in de Raad en 1 syndicus die hier achter de schermen ook zijn zegje zegt.

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#5 , 06 sep 2011 20:00

Trek het u niet aan. Dat is bij mij ook zo ;-)

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”