volmachten algemene vergadering

PRINCE104
Topic Starter
Berichten: 1

volmachten algemene vergadering

#1 , 05 sep 2011 15:06

de vernieuwde wet stipuleert :
Niemand mag meer dan drie volmachten aanvaarden. Een gevolmachtigde mag evenwel meer dan drie volmachten krijgen als het totaal van de stemmen waarover hij zelf beschrikt en die van zijn volmachtgevers niet meer dan 10% bedraagt van het totaal aantal stemmen dat toekomt aan alle kavels van die mede-eigendom.
Op de Algemene Vergadering van october 2010 werd dit door onze syndicus als volgt toegepast :
ik had drie volmachten, maar beschikte hierdoor over 12,31% van de 10.000/10.000sten - ik heb de volmacht met het kleinste aantal 10.000sten niet kunnen gebruiken

Op http://www.quimmo.be" onclick="window.open(this.href);return false; vind ik evenwel :
Praktisch : als het totaal van uw eigen stemmen + 3 volmachten gelijk is aan 8%, en een vierde volmacht brengt uw totaal aantal stemmen op 10%, kunt u ze nog aanvaarden. Als de vierde volmacht uw totaal op 10,5% zou brengen, kunt u ze niet aanvaarden.
Anderzijds, als u met enkel 3 volmachten 12% zou verkrijgen, kunt u uw 3 volmachten dan weer wel laten gelden.

Ik meen dat ik wel degelijk mijn 3 volmachten zou mogen gebruikt hebben.
Kan iemand mij hieromtrent een link bezorgen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 05 sep 2011 17:34

U interpreteert de wet inderdaad op correcte wijze.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#3 , 05 sep 2011 19:28

Ter info:

art. 577-6, §7, lid 5 BW: "Niemand mag meer dan drie volmachten aanvaarden. Een lasthebber mag evenwel meer dan drie volmachten krijgen als het totaal van de stemmen waarover hij zelf beschikt en die van zijn volmachtgevers niet meer dan 10 % bedraagt van het totaal aantal stemmen dat toekomt aan alle kavels van de mede-eigendom."

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”