enerverende klimop

TamieL
Topic Starter
Berichten: 33

enerverende klimop

#1 , 23 aug 2011 13:02

mijn buurman heeft jaren geleden (nog voor ik het huis kocht) klimop op een muur geplaatst om deze een mooiere uitstraling te geven. Hij onderhoudt deze niet degelijk waardoor de klimop int wilde weg gegroeid is. Het is zo erg dat de takken zich een baan door mijn dakpannen gemaakt hebben en door de muur (die onze terrassen scheidt) komt.

Het groeit ook over de scheidingsmuur waardoor de klimop mijn terras overwoekert en het escaleert. Elk jaar moet ik er tijd en moeite insteken om deze vuile troep te snoeien en op te ruimen.

Ik heb reeds meerdere keren mijn buurman aangesproken om er iets aan te doen omdat ik die klimop niet op mijn eigendom wil. Ik heb hem ook al duidelijk gemaakt dat de klimop door mijn dak groeit en op deze manier schade aan mijn huis toebrengt. Het enige wat hij erop zegt, is dat het mooi staat op zijne muur.

Ik ben het meer dan moe om hierin tijd te blijven steken. Moest hij wat meer zijn groen onder controle houden, dan zou ik die verloren tijd kunnen gebruiken om mijn bomen en struiken te onderhouden.

Wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat hij toch de nodige verantwoordelijkheid en stappen onderneemt?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 23 aug 2011 13:42

Vredegerecht.

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#3 , 23 aug 2011 15:32

Eerst aangetekende brieven sturen, dan pas vredegerecht.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”