hoe gedetailleerd dienen de agendapunten AV beschreven worde

kaga
Topic Starter
Berichten: 71

hoe gedetailleerd dienen de agendapunten AV beschreven worde

#1 , 22 aug 2011 11:30

Hoe gedetailleerd dienen de agendapunten van de AV beschreven te worden door de syndicus in de brief die toegestuurd wordt aan alle mede-eigenaars voorafgaande de Algemene Vergadering?
Bij onze residentie krijgen wij een brief met de agendapunten maar deze zijn nooit uitvoerig gedetailleerd, ze zijn meestal alleen een opsomming van punten.
Bijvoorbeeld : verhoging vergoeding syndicus, herstelling dak,enz…

Alleen op de AV zelf komen we meer te weten. Bijvoorbeeld in het geval van een verhoging vergoeding syndicus : 3 euro meer.
De mede-eigenaars die niet opletten beseffen dan niet dat ze stemmen voor een meerprijs van 3 euro meer per maand en per mede-eigendom dus 36 euro/jaar per mede-eigendom.
De meeste mede-eigenaars weten ook niet dat onze syndicus gebonden is door een contract van drie jaar waarin zijn loon werd vastgelegd.
Is het aanvaarden van de verhoging van de vergoeding syndicus door de meerderheid van aanwezigen op de AV dan wel rechtsgeldig?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#2 , 23 aug 2011 19:26

Het is de bedoeling van de agenda dat deze beknopt is m.a.w. iedereen zal weten waarover zal gepraat worden. Het is niet noodzakelijk om tot in detail weer te geven. De punten mogen alleen niet dubbelzinnig zijn. Als ik de punten hier lees, dan lijken mij deze in orde.

Hoe kan een mede-eigenaar niet opletten tijdens een AV? Als zij niet wensen op te letten, dan moeten zij niet naar een AV komen.

Het aanvaarden van een aanpassing van het contract is rechtsgeldig. Mijn inziens moet dit beschouwd worden als een loutere contractaanpassing. De AV moest maar tegen hebben gestemd indien zij dit niet wensten.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”