gemeenschappelijke kosten?

naoki
Topic Starter
Berichten: 2

gemeenschappelijke kosten?

#1 , 28 jul 2011 14:59

Mijn ouders hebben een appartement in een gebouw met 10 appartementen. Een van de eigenaars van de hoogste verdieping wil zijn terras laten verhogen omdat anders de kinderen niet buiten mogen. Er werd een vergadering voor de eigenaars gepland, waarop mijn vader niet werd uitgenodigd (hij was tegen de werken aan de terassen), maar via een andere eigenaar heeft hij dit te horen gekregen en was hij toch aanwezig op de vergadering. Daar werd beslist dat de terrassen zouden vernieuwd worden omdat er sprake zou zijn van betonrot. Er is echter nergens een verslag waaruit dit blijkt. Enkel offertes van werkzaamheden. Mijn vader was de enige die niet getekend heeft omdat het over een aanzienlijk bedrag gaat. Dat bedrag zou tegen september integraal op de rekening van de syndicus moeten staan, terwijl er nog geen enkele datum bekend is waarop de werken zouden kunnen uitgevoerd worden. Dit zou zelf pas in 2012 kunnen zijn. Dit vinden wij een uiterst eigenaardige situatie, aangezien de syndicus niet meer verkozen werd en vanaf volgend jaar een andere syndicus werd aangesteld. Kan er iemand ons raad geven?mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 28 jul 2011 18:14

Waarschijnlijk vergist u zich: de bedoelde bedragen moeten meer dan waarschijnlijk worden gestort op de bankrekening van de VME. Het zou niet normaal zijn die bedragen op de privé rekening van de syndicus te storten. Verandering van syndicus speelt dn ook geen rol.
Indien deze beslissing met de nodige meerderheid van stemmen tijdens de AV werd beslist bent u verplicht mee te betalen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#3 , 29 jul 2011 08:05

... Er werd een vergadering voor de eigenaars gepland, waarop mijn vader niet werd uitgenodigd (hij was tegen de werken aan de terassen) ...
Zo geen uitnodiging voorligt is het mogelijk dat deze vergadering en zijn"beslissingen" vernietigd kunnen worden als onregelmatig en zelfs bedrieglijk.

Vraag:
1. is de syndicus een professioneel of een mede-eigenaar?
2. staat de bankrekening op naam van deze syndicus (fysieke persoon) of op naam van de VME (rechtspersoon? Vraag eventueel na bij de bankinstelling of de rekening op naam staat van een fysieke of van een rechtspersoon.
3. is er een PV van deze vergadering opgesteld, ondertekend door de syndicus, voorzitter en secretaris en getekend "voor gezien" door de aanwezige mede-eigenaars?
4. werd deze vergadering voorgezeten door een mede-eigenaar die niet de syndicus is?

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”