problemen met syndicus?

naoki
Topic Starter
Berichten: 2

problemen met syndicus?

#1 , 28 jul 2011 12:32

Mijn ouders hebben een appartement in een gebouw met 10 appartementen. Een van de eigenaars van de hoogste verdieping wil zijn terras laten verhogen omdat anders de kinderen niet buiten mogen. Er werd een vergadering voor de eigenaars gepland, waarop mijn vader niet werd uitgenodigd (hij was tegen de werken aan de terassen), maar via een andere eigenaar heeft hij dit te horen gekregen en was hij toch aanwezig op de vergadering. Daar werd beslist dat de terrassen zouden vernieuwd worden omdat er sprake zou zijn van betonrot. Er is echter nergens een verslag waaruit dit blijkt. Enkel offertes van werkzaamheden. Mijn vader was de enige die niet getekend heeft omdat het over een aanzienlijk bedrag gaat. Dat bedrag zou tegen september integraal op de rekening van de syndicus moeten staan, terwijl er nog geen enkele datum bekend is waarop de werken zouden kunnen uitgevoerd worden. Dit zou zelf pas in 2012 kunnen zijn. Dit vinden wij een uiterst eigenaardige situatie, aangezien de syndicus niet meer verkozen werd en vanaf volgend jaar een andere syndicus werd aangesteld. Kan er iemand ons raad geven?mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 30 jul 2011 11:00

“Art.577-6...§ 3...De bijeenroeping geschiedt bij een ter post aangetekende brief, tenzij de geadresseerden individueel, uitdrukkelijk en schriftelijk hebben ingestemd de oproeping via een ander communicatiemiddel te ontvangen...Art.577-9...§ 2. Iedere medeëigenaar kan aan de rechter vragen een onregelmatige, bedrieglijke of onrechtmatige beslissing van de algemene vergadering te vernietigen of te wijzigen. Deze vordering moet worden ingesteld binnen een termijn van vier maanden vanaf de datum waarop de algemene vergadering plaatsvond...”(Burgerlijk Wetboek).

‘Er werd een vergadering voor de eigenaars gepland, waarop mijn vader niet werd uitgenodigd’

Hieruit volgt dat wat op die vergadering beslist werd onregelmatig is en kan vernietigd worden door de (vrede)rechter.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”