Verhuisvergoeding

Ludwig D'Haese
Topic Starter
Berichten: 1

Verhuisvergoeding

#1 , 25 jul 2011 22:18

beste,
mijn huurders verhuizen volgende maand met een verhuisfirma en een verhuislift. Op de AV werd echter beslist dat bij elke verhuis een plaatsbeschrijving van de gangen en de traphal dient opgesteld te worden door de syndicus. Deze vraagt hiervoor een vergoeding van 70 euro voor het opstellen van een plaatsbeschrijving voor de verhuis en nog eens 70 euro voor de controle na de verhuis. Kan men dit zomaar terwijl er tijdens de verhuis geen gebruik gemaakt wordt van de gemeenschappelijke delen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#2 , 25 jul 2011 23:20

Een plaatsbeschrijving "voor" en "en" werken dient op zijn minst tegensprekelijk en onafhankelijk te zijn. Men zou een verhuis als een werk kunnen beschouwen, alhoewel ... .

In principe is in dat geval de helft ten laste van elk van de betrokken partijen, hier uzelf en de VME. Dan betaalt de VME 2 x 70 EUR aan de firma die de plaatsbeschrijving opstelt en verrekent zij u 50% daarvan via de individueel afrekening. U heeft het recht om bepaalde feiten te laten vermelden op de plaatsbeschrijving, en er onmiddellijk een afschrift van te krijgen.

Vraag:
Aan wie wordt de 2 x 70 EUR betaald/verrekend? De VME of de firma van de syndicus?

fendtje
Berichten: 232
Locatie: burcht

#3 , 26 jul 2011 12:08

beste,
mijn huurders verhuizen volgende maand met een verhuisfirma en een verhuislift. Op de AV werd echter beslist dat bij elke verhuis een plaatsbeschrijving van de gangen en de traphal dient opgesteld te worden door de syndicus. Deze vraagt hiervoor een vergoeding van 70 euro voor het opstellen van een plaatsbeschrijving voor de verhuis en nog eens 70 euro voor de controle na de verhuis. Kan men dit zomaar terwijl er tijdens de verhuis geen gebruik gemaakt wordt van de gemeenschappelijke delen?

los van de kost , kan ik begrijpen waarom een plaatsbeschrijving wordt opgemaakt.
natuurlijk een aantal foto's nemen voor de verhuis en indien schade na de verhuis zou ook al een goedkopere mogelijkheid zijn.
waarom men dit doet is duidelijk , de huurder veroorzaakt schade , eigenaar weigert herstelling en men is vertrokken.
heb daar zelf ook al vb van.
in principe is het toe te juichen in de praktijk kan het ook met foto's (filmpje )toestand gemene delen voor verhuis.

Reclame

Jac
Berichten: 75
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 aug 2011 12:24

We hebben dezelfde dicussie in ons gebouw gehad. Lijkt me toch een moeilijke aanpak:
- wat indien huurder niet tijdig verwittigt dat hij verhuist en gewoon vertrekt?
- wat als er halve dag tussen plaatsbeschrijving en verhuis is, waarbij anderen ook schade zouden kunnen aanrichten? Bewijslast?
- wat indien hij weigert de schade te betalen? Rechtbank voor wat strepen op de muur?
- enz
Maar ik ben wel geïnteresseerd in goede suggesties mbt de verhuisproblematiek

Vandebos
Berichten: 16087

#5 , 03 aug 2011 12:35

Wij beperken ons tot €25 bij inhuizing en nazicht, €25 bij uithuizing en nazicht. De bewoners zijn verplicht dit aan de syndicus aangezien anders de verhuiswagen niet tot bij de gebouwen raakt door met hangsloten beveiligde paaltjes.

€140 vind ik er serieus over ... mocht iemand er werk van maken dan lijkt het me onwaarschijnlijk dat een dergelijk bedrag zou standhouden in een vonnis.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”