afstand van verhaal & mede-eigendom

float
Topic Starter
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

afstand van verhaal & mede-eigendom

#1 , 21 jul 2011 15:40

Hier ben ik nog eens met een verzekeringsvraag.

Ik heb pas een appartement gekocht en via de notaris heb ik gezien dat de volledige mede-eigendom moet betalen voor afstand van verhaal.
Het lijkt mij raar dat ik als eigenaar dat moet betalen, dus ben ik naar het kantoor van de syndicus gegaan voor meer uitleg.
Een personeelslid deelt mij daar mee dat die 'constructie' zo is overgenomen geweest door bij de overname van de syndicusopdrachten en dat enkel de AV kan beslissingen om dat te wijzigen. Een ander personeelslid kwam er dan tussen en zei dat het ook in het voordeel is van de eigenaar dat hij mee betaalt in die verzekering.

a) Waarom zouden eigenaar, niet-verhuurders, moeten meebetalen voor de afstand van verhaal? Mijn inziens zouden enkel de eigenaars, verhuurders, die kost moeten aangerekend krijgen.
b) Indien voorgaande vraag positief wordt beantwoord. Gaat het hier om een materiële vergissing of moet de AV een nieuwe beslissing nemen om deze kost enkel aan te rekenen aan de eigenaars (verhuurders)?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding