De syndicus is een grote firma uit het Leuvense. De boekhouding is OK (heeft 3 boekhouders in dienst)
Zelf kijk ik, met nog een andere mede-eigenaar, alle fakturen 2 x per jaar na.
Het enige probleem is dat ze zeer traag zijn, zowel qua administratie als in de opvolging van de werken.
Uitvoering laat soms 1 jaar op zicht wachten na bestelling. Gelukkig dat ik dat persoonlijk nog opvolg voor de goede technische uitvoering, alhoewel ze zelf een ingenieur en een bouwtechnicus in dienst hebben.
Ik denk gewoon dat ze teveel hooi op hun vork hebben genomen, en de massa werk niet meer aankunnen.
Er dus een probleem van management. De plichtenleer van een professioneel vastgoedmakelaar specificeert:
Art. 4.
De vastgoedmakelaar moet zijn vastgoedkantoor persoonlijk en daadwerkelijk organiseren om zijn verantwoordelijkheid te kunnen opnemen. Met het oog daarop organiseert hij een controle of een continu toezicht over de personen waarvoor hij op grond van artikel 3, eerste alinea, dient in te staan.
Hij ziet erop toe dat zijn aangestelden een opleiding krijgen die enerzijds aangepast is aan de vastgoedmakelaars activiteiten die zij onder zijn gezag verrichten, en die anderzijds beantwoordt aan de deontologische verplichtingen waaraan hij onderworpen is.
Heb je dat probleem al aangekaart bij het BIV?
Heeft de betrokken syndicus een functie bij het BIV?