verdeelkast op inrit

pien
Topic Starter
Berichten: 2

verdeelkast op inrit

#1 , 13 jul 2011 18:35

Wij hebben een vergunning gekregen voor het bouwen van een garage. Nu stonden er 2 verdeelkasten op onze eigendom, daar waar de inrit moet komen.
Electrabel heeft de verdeelkast inmiddels al verwijderd. De verdeelkast van Telenet is een ander verhaal.
Verschillende mensen van Telenet erbij gehad, en allemaal moeilijk moeilijk. Ik heb gezegd dat de kast eventueel tegen een zijgevel van m'n huis mag staan (ca. 8 meter verder) maar dit zou mij EUR 350,- gaan kosten. Ik ben gaan informeren bij de gemeente en zij zouden dit verder oppakken.
2 weken later kwamen er werklieden om de kast te verplaatsen naar de gevel van het naastgelegen appartementencomplex (met notabene een telenetwinkel). Echter na enkele minuten kwam 1 van de eigenaren van het appartementencomplex naar buiten en heeft de werklieden gesommeerd om te vertrekken.
De tijd begint voor mij te dringen, ik wil graag starten met de bouw van m'n garage maar de verdeelkast is na maanden nog niet weg.
Wat kan ik ondernemen en hoe is het wettelijk geregeld? Ik ben zo langzamerhand in staat om de kast er eigenhandig uit te trekken.

groeten,
Alex

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 13 jul 2011 19:21

Ik heb gezegd dat de kast eventueel tegen een zijgevel van m'n huis mag staan (ca. 8 meter verder) maar dit zou mij EUR 350,- gaan kosten.
Lijkt mij een aanvaardbare oplossing tegen een billijk tarief. Het is tenslotte op uw vraag dat er werken moeten uitgevoerd worden door Telenet die ze mogelijk niet verplicht zijn te doen indien die verdeelkast daar reglementair staat opgesteld.

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 13 jul 2011 19:52

Als die kast op het trottoir naast de zijgevel van het appartementsgebouw wordt geplaatst heeft die eigenaar daar niets aan te zeggen...

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 13 jul 2011 19:55

Indien die verdeelkast op uw grond staat, kan je die gratis doen verplaatsen, tenzij hierover vroeger een dokument werd ondertekend waarbij je toestemming gaf. Staat de kast op openbaar domein kan er een bedrag worden aangerekend.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”