Omheining - nieuwe buren

pitney
Topic Starter
Berichten: 9

Omheining - nieuwe buren

#1 , 03 jul 2011 21:51

wie kan me raad geven:

we willen een omheining plaatsen tussen onze grond en het naburig terrein. dit terrein staat echter te koop en de huidige eigenaar wil niet meer tussenkomen in de kostprijs. Mogelijk willen de nieuwe eigenaars dat wel, dit valt nog af te wachten.Wij kunnen echter niet meer mee wachten tot wanneer het perceel verkocht is want eerder kunnen we onze tuin niet egaliseren en aanleggen.

Ik vraag me nu af wat ik het beste doe:

1)de omheining op de scheiding plaatsen. .. stel dat de nieuwe buren niet willen meebetalen. Is het dan nog wel mijn omheining?of wordt deze omheining automatisch gemeenschappelijk? Ook indien ik ze volledig zelf heb betaald?

2) de omheining op mijn grond zetten… stel dat de nieuwe buren niet willen meebetalen maar toch bvb een hond gaan houden en op deze manier gebruik gaan maken van de omheining. .. kan ik dan claimen om de helft te betalen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 04 jul 2011 10:57

1) Nieuwe buren MOETEN NIET tussenkomen, voor zover ze er geen gebruik van maken. De omheining wordt niet automatisch gemeenschappelijk.
2)De nieuwe buren MOETEN NIET tussenkomen, als de omheining volledig op uw grond staat. Als ze een hond willen houden kan u eisen dat ze een eigen omheining op hun grond plaatsen.
Ik zou de omheining op de scheiding plaatsen, en als de buren gekend zijn, hun erover aanspreken.

bartvdv
Berichten: 1911

#3 , 04 jul 2011 11:31

Je kan van de buren niet eisen dat ze zelf ook een omheining zetten omdat ze een hond hebben.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”