afrekening

hurricane
Topic Starter
Berichten: 1

afrekening

#1 , 01 jul 2011 15:41

Beste,

Ik heb het volgend probleem. Qua bedragen is het futiel en de moeite niet waard, maar omdat de syndicus in deze mij danig op de zenuwen heeft gewerkt is het mijn bedoeling niet als een mak lammetje aan een betaling te voldoen.

Ik heb op 1 februari 2010 een appartement verkocht. Enkele maanden erna werd de afrekening verstuurd en voor het jaar 2009 bleek ik 2 € terug te moeten krijgen. Omwille van de problemen die ik met de syndicus had besloot ik hier werk van te maken toen ik na enige tijd niets mocht ontvangen. Ik heb +- 15 keer gebeld en gemaild, telkens met de beleefd geformuleerde vraag deze storting te volbrengen. Er gebeurde niets.

Voor het jaar 2010 was ik in januari nog eigenaar. Ik heb toen braaf mijn voorschot betaald. Nu heb ik pas een brief ontvangen waaruit blijkt dat ik nog 14 € moet bijbetalen. Op die brief is de 2 € in mijn voordeel ook meegerekend.
Nu vroeg ik mij af of ik niet kan wachten op een aangetekend schrijven alvorens te betalen?
En een helemaal onzinnige bedenking in dit geval, maar misschien principieel wel het overwegen waard : kan ik geen intrest vragen voor het geld dat mij een jaar lang onthouden werd?

Graag had ik praktische reacties hierop.

mvg
Joris

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding