hoogte haag

xena
Topic Starter

hoogte haag

#1 , 30 jun 2011 20:32

.
Laatst gewijzigd door xena op 20 okt 2011 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv
Berichten: 1911

#2 , 30 jun 2011 21:55

Navragen bij de milieudienst of nog beter op de griffie van het Vredegerecht. Hoogte en afstand tot de perceelgrens kan wel een keer variëren. In Aalst bv. is de afstand tot de perceelgrens - afhankelijk van het kanton waarin je woont - 43 of 46 cm voor een haag tot 1,80 m. Hoogstambomen mogen zelfs op 93 of 96 cm aangeplant worden i.p.v. de 2 meter die doorgaans aangehouden wordt in veel andere gemeenten. De afstand voor een haag is meestal 50 cm.

Waarom zou er een ruimte van 3 meter moeten vrijgemaakt worden? Als hij niet meer aan zijn haag kan, is dat zijn probleem, daar had hij maar eerder moeten aan denken. En die tussenkomst in de kosten? Alleen als het gaat om een gemeenschappelijke haag, natuurlijk.

xena
Topic Starter

#3 , 01 jul 2011 04:20

.
Laatst gewijzigd door xena op 20 okt 2011 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

xena
Topic Starter

#4 , 01 jul 2011 15:23

.
Laatst gewijzigd door xena op 20 okt 2011 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.

bartvdv
Berichten: 1911

#5 , 01 jul 2011 15:53

Hij kan van jou toch niks eisen? Als hij zijn eigen erf wil afsluiten moet hij daar maar zelf de kosten van dragen. Desnoods zet hij maar een tweede draad er net niet tegen. En die bovenstaande artikels over plantafstanden gelden alleen als er geen plaatselijke gebruiken zijn. Bij het aanplanten wordt er gemeten vanaf de buitenkant van de stam tot de perceelsgrens. Mocht de vrederechter zelf ter plaatse komen, dan meet hij vanaf het midden van de stam omdat stammen nu eenmaal met de jaren dikker worden en dus vanzelf dichter tot de perceelsgrens groeien. Hij eist 3 meter voor de stelling, dat is toch overdreven, niet !? En je kan dus een vergoeding krijgen voor het afbreken van het kippenhok... alhoewel hij je niet kan verplichten het kippenhok af te breken. Als hij er niet aankan, is dat zijn probleem.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 01 jul 2011 16:39

Waarom heeft die een stelling nodig. Mijn haag is ook 3 meter hoog, en ik snoei die ieder jaar zelf vanop een dubbele lader. Er zijn tegenwoordig ook haagscharen met een steel, zodat je vanop de grond die hoogte kan bereiken.

Franciscus
Berichten: 38592

#7 , 01 jul 2011 16:44

Ik lees in art 31 niks over een stelling.... en er staat tevens .... betreden waar de buur ( u dus) zegt waar te betreden en vergoeden voor de schade.... 3 meter dat kan ook met een ladder hoor....

sardineke
Berichten: 64

#8 , 02 jul 2011 00:58

hij wil er gewoon onderuit muizen met alle mogelijke excuses die hij maar kan vinden
ik had zelf mijn vraag gezet bij vastgoed, andere (-> zijn 6 excuses om de haag niet te snoeien kan je daar lezen)

heb bij politie geweest, die konden niks vinden over hoogte, ze willen wel de wijkagent langs sturen om te bemiddelen

op griffie rechtbank zeiden ze dat de vrederechter de hoogte bepaalt
dan zou ik een gerechtsdeurwaarder moeten nemen, €150 betalen, en dan beslist vrederechter (zei een heel onvriendelijke mevrouw) en die €150 zou ik terug kunnen vorderen als ik win (moet ik al ongerust worden?)

vind het eigenlijk te zot voor woorden dat die geen hoogte kunnen zeggen voor ge procedure start, zodat eerst via aangetekend schrijven nog is zou kunnen proberen of er reactie komt

maandag eerst nog langs milieudienst dus :(
Geluk is de kunst een boeket te maken van de bloemen waar je bij kan

Franciscus
Berichten: 38592

#9 , 02 jul 2011 23:10

procedure in minnelijke schikking eventueel door advocaat van uw (familiale) verzekering indien rechtsbijstand

sardineke
Berichten: 64

#10 , 04 jul 2011 23:30

procedure in minnelijke schikking eventueel door advocaat van uw (familiale) verzekering indien rechtsbijstand
van verzekering is langs geweest
zit ook rechtsbijstand in verzekering
heeft foto's getrokken van haag
hij ging het voorleggen zei hij of dat burenruzie verzekerd is?????
Geluk is de kunst een boeket te maken van de bloemen waar je bij kan

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#11 , 05 jul 2011 14:58

of dat burenruzie verzekerd is?????
Een nieuwe soort verzekering???

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”