Mede-eigendom in de praktijk 2, de gewijzigde wet, ....

Pedro
Topic Starter
Berichten: 735

Mede-eigendom in de praktijk 2, de gewijzigde wet, ....

#1 , 23 jun 2011 22:12

is thans beschikbaar via Testaankoop of via ondergetekende.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 23 jun 2011 22:52

Kan ondergetekende me via pb (of hier indien hij dat wenst) de details geven zodat er bij ondergetekende door ondergetekende kan besteld worden? :mrgreen:

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#3 , 23 jun 2011 23:01

Voor wanneer uitgave 3, want de wet wordt momenteel terug gewijzigd?

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 23 jun 2011 23:02

Ja, maar wat gaan we eerst hebben, een reparatiewet of een reparatieregering?

Pedro
Topic Starter
Berichten: 735

#5 , 24 jun 2011 11:52

Voor wanneer uitgave 3, want de wet wordt momenteel terug gewijzigd?
Wat doet u besluiten dat er in het kader van de goedgekeurde nieuwe wetsvoorstellen uberhaupt een wijziging aan het boek zal moeten gebeuren? U bent helderziende en weet blijkbaar al wat de inhoud is.

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#6 , 24 jun 2011 12:41

Voor wanneer uitgave 3, want de wet wordt momenteel terug gewijzigd?
Wat doet u besluiten dat er in het kader van de goedgekeurde nieuwe wetsvoorstellen uberhaupt een wijziging aan het boek zal moeten gebeuren? U bent helderziende en weet blijkbaar al wat de inhoud is.
Zie:
http://www.dekamer.be/kvvcr/showpage.cf ... egislat=53
Geamendeerd voorstel 53K1538001 goedgekeurd in de commissie van Justitie op 22.06.2011 - zie BIV Mail van 23.06.2011 - de tekst ervan zal ik straks waarschijnlijk in een afzonderlijk bericht posten.

O.a. zou de VME niet meer gevestigd zijn in de gebouwen van de mede-eigendom maar bij de syndicus, wat zeer eigenaardige gevolgen zal hebben, die waarschijnlijk niet gepland waren door de voorstellers.

Andere wijzigingen, voorgesteld door BIV, zouden niet aanvaard zijn (o.a. de kosten van de uitnodiging voor een AV per aangetekend schrijven ten laste leggen van de mede-eigenaar zelf).

Helderziende ben ik zeker niet, maar ik heb wel mijn bronnen. De tekst zelf zal waarschijnlijk ergens tussen 27/6 en 19/7 ter beschikking staan op de website van de Kamer, weliswaar eerder dicht tegen 27/6 dan tegen 19/7. In het geval van urgentie (wat het geval is) kan de Kamer perfect een wetsvoorstel goedkeuren dat niet gepubliceerd is op de website van het Parlement.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”