kippen houden

Franciscus
Berichten: 38583

Re: kippen houden

#16 , 21 jun 2011 18:42

Voor zover niets specifiek qua geluidsoverlast is art 561 1° van toepassing.
Politie kan PV opstellen maar dit is een overtreding. De politie heeft hier geen bijzondere bevoegdheid
Politie kaneigenaar ook opdragen het lawaai te laten stoppen.... het niet opvolgen van dit bevel is een wanbedrijf en dan heeft een officier van gerechtelijke politie wel zijn specifieke bevoegdheid.... ( arresteren, beslagname enz enz ) :D

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
George2
Berichten: 197

#17 , 22 jun 2011 21:35

Ik denk dat u het probleem verkeerd benaderd. Kijk eens voorbij de kippen en kijk dan naar de inrichting waarin de kippen rondhuppelen. Het optrekken van een kippenren of voliere op de perceelgrenzen is gereglementeerd. Informeer u terzake.

WP002
Berichten: 1479

#18 , 22 jun 2011 22:16

D'r zijn gemeenten die o.a. kippen verkopen om de GFT op te vreten. Maximaal zijn er dat wel 3, met de verplichting om er minimum 2 te nemen (omwille van het sociale karakter van kippen). Het lijkt me dan ook gek dat men per gemeentelijk reglement zoiets gaat verbieden als men het langs de andere kant promoot. D'r is geen minimum oppervlakte voor de kippen beschreven, alleen de vage beschrijving dat ze in een aangepast hok moeten zitten. Dus samengevat: ik denk niet dat u iets kan beginnen tegen de kippen van de buurman (afgezien van een dikke rosse kater luisterend naar de naam Garfield in huis te nemen).

Reclame

eddy_beyens
Berichten: 2
Locatie: Meise

#19 , 25 aug 2014 19:55

Mevrouw Fedji,

Ik zou zeer aandachtig zijn met wat U buurman voor zijn kippen gaat voorzien, want voor je het weet zit je met een installatie die geur- , stof- en geluidshinder veroorzaakt. Liefst nagaan welk aantal kippen is toegestaan. (Agrarisch, stedelijk of landelijk woongebied).
Groetjes.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#20 , 25 aug 2014 20:38

Eddy Beyens: Die kippen van de buur zijn al lang in de kookpot verdwenen. :lol:

eylis
Berichten: 8836

#21 , 25 aug 2014 21:30

vossen en marters mag je niet houden,
want dat zijn wilde en beschermde dieren...
in een stedelijke omgeving mag je wél falabella's of mini-paardjes houden in de tuin.
En bekijk het zo: het zijn maar kippen...het hadden ook kalkoenen of Amerikaanse brulkikkers kunnen zijn. Dié kelen pas.

giserke
Berichten: 2434

#22 , 25 aug 2014 21:34

Ben je niet lichtelijk aan het overdrijven voor een paar kiekens?

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”