Gemeenschappelijke oprit voor een appartement

bieke2011
Topic Starter
Berichten: 16

Gemeenschappelijke oprit voor een appartement

#1 , 18 jun 2011 21:02

Ik zit met het volgende probleem:

IK woon in een appartement met 3 verdiepingen (3 eigenaars) -
gemeenschappelijke garage- daarboven 1-2 en 3 de verdieping.

Voor de gemeenschappelijke garage is een oprit, met aan de rechterkant nog een strookje waar de brievenbus staat.
Mijn buurvrouw staat reeds sinds begin maart onafgebroken aan de rechterzijde van gemeenschappelijke oprit. Er is nog toegang tot de gemeenschappelijke gargage mogelijk.

Mag zij daar onafgebroken weken,maanden, ...staan zonder iets aan de andere buren te melden? Ik heb hier iets over gezegd maar kreeg als antwoord dat ze veranderd is van job en dat ze deze wagen maar sporadisch gebruikt en meestal de auto van haar vriend die in de gemeenschappelijke garage staat.
Volgens mij is deze auto sinds maanden al niet meer verzet...


Ik vind dat dit al meer op een privatieve staanplaats (kost meestal rond 10.000 euro) begint te lijken... Mag dit zomaar met een gemeenschappelijke oprit? Wat kan je daar tegen doen? Uit miserie parkeer ik mijn auto meestal gewoon in het straat, omdat de auto van haar vriend meestal al binnen staat op het achterste gedeelte van de gemeenschappelijke garage

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 19 jun 2011 10:01

Wat zegt de basisakte of het reglement van inwendige orde over deze gemeenschappelijke oprit? Zijn jullie eigenaar of huurder? Volgens mij is een oprit een oprit en geen parking.

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 19 jun 2011 22:15

juist...is geen staanplaats

Reclame

bieke2011
Topic Starter
Berichten: 16

#4 , 22 jun 2011 18:23

In de basisakte staat hier niets over de gemeenschappelijke oprit en de auto staat er nog steeds onaangeroerd...

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”