Syndicus factureert kosten vorige eigenaar op nieuwe

KJT
Topic Starter
Berichten: 5

Syndicus factureert kosten vorige eigenaar op nieuwe

#1 , 16 jun 2011 19:01

Ik heb in oktober 2009 een appartement gekocht, de syndicus werd hiervan aangetekend op de hoogte gebracht door de notaris, en er werd hem verzocht om een afrekening te maken van alle openstaande kosten van de vorige eigenaar. Zodat dit bij het tekenen van de akte afgehandeld kon worden. Dit werd ook gedaan via aangetekend schrijven aan de notaris.
Na de aankoop ben ik mij persoonlijk gaan voorstellen aan de syndicus als nieuwe eigenaar en heb ik gevraagd of hij nog gegevens van mij nodig had, of alles in orde was enzo.
In april 2010 krijg ik van de syndicus een afrekening voor het waterverbruik van januari 2009 t/m maart 2010. Als ik hier op reageer zegt de syndicus dat hij zich niet kan bezig houden met wie wanneer verhuist. Ik moet het zelf regelen met de vorige eigenaar. Die zijn telefoon niet opneemt.
In mei 2011 krijg ik een aanmaning voor een factuur dat de vorige eigenaar in januari 2009 niet betaald heeft. Ik moet dit ‘dringend’ overschrijven.
In juni 2011 krijg ik de afrekening van de kosten, er is niet alleen een enveloppe voor mij, maar ook voor de vorige eigenaar, geadresseerd op mijn adres.
Ik weet niet waar de vorige eigenaar nu woont en vind het niet mijn taak om zijn oude facturen te betalen. En wil dit de syndicus ook duidelijk maken.
Sta ik hierbij recht in mijn schoenen? Het waterfactuur is inmiddels wel door mij betaald en ik ga er van uit dat ik die 145€ kwijt ben. Maar ik wil wel dat het daar bij stopt. En de laatste maanden gaat de soap gewoon door.

Wat kan ik het beste doen?
Heel fel bedankt voor eventuele raad

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 16 jun 2011 20:33

U staat in uw recht. Maan de syndicus aangetekend aan zijn correspondentie voor de periode voorafgaandelijk aan de aankoop van de flat door u te richten aan de vorige eigenaar. Dat u bij een volgend schrijven voor dergelijke facturatie verplicht zal zijn het BIV (of indien de syndicus architect, advocaat, notaris of boekhouder is, zijn orde of kamer) in te lichten over zijn onorthodoxe werkwijze.

KJT
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 16 jun 2011 22:10

Dank u wel,
Blij dat te horen, ik maak er dit weekend werk van.

Vriendelijke groeten,
Katrien

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”