Situatieschets: immo-kantoor van de vorige syndicus werd in januari??? overgenomen door het immokantoor van de huidige syndicus. Op de a.v. voorgezeten door een zaakvoerder van dat kantoor vragen eigenaars wie nu eigenlijk de syndicus is. De reactie daarop is dat wij dat toch niet hoeven te weten. Vandaag hangt nog steeds de naam en gegevens van de oude syndicus in het gebouw
Mijn eerste vraag: Syndicus, is dat een persoon, een firma… een hoop lucht? Moet in het gebouw vermeld worden wie de syndicus is? (residentie met 20 appartementen in 3 gebouwen)
Samen met de oude syndicus, is het geld op de rekening van de VME verdwenen. In januari factureert de nieuwe syndicus elke eigenaar zijn deel van de brandverzekering. Iedereen heeft betaald. Eind mei komen we te weten dat de brandverzekering niet betaald is omdat niet genoeg geld op de rekening stond. We komen dit echter pas te weten, NADAT de brandverzekering aangetekend opgezegd werd door de maatschappij vermits er geen reactie kwam op diverse aanmaningen. En we dus niet meer verzekerd waren
De brandverzekering betalen, of tijdig maatregelen treffen zodat een oplossing gevonden kan worden, lijkt mij toch een essentiële taak van de syndicus? Is dit een beroepsfout?
Voor dat ik mij kwaad maak, wil ik graag weten of ik recht in mijn schoenen sta.
hartelijk bedankt voor de raad.