nieuw dakraam

caroline1234
Topic Starter
Berichten: 145

nieuw dakraam

#1 , 16 jun 2011 10:50

Ik heb zo'n 10 jaar geleden een technischt verdiep gekocht ttz, wij wonen juist onder het dak want boven onze leefruimte zit het technisch gedeelte van de lift.
De linkerkant van de zolder heb ik kunnen verbouwen tot een extra kamer maar de ander kant van het "technische blok" niet ( op zolder dus ) daar deze blok in het midden van de zolder staat.
In de verbouwde kamer heb ik zelf een velux laten plaatsen en ondertussen het hele dak laten isoleren op eigen kosten.
In het andere stuk van het dak ( dat overigens ook dringend moet gerepareerd worden) zit nog een oud klein venstertje dat heel erg verroest is en binnenkort zal gaan lekken want is echt kapot.
Volgens de syndicus moet ik zelf dit dakvenster betalen?? waarom? dit valt toch onder gemeenschap, net als het dak?
Alvast bedankt
caroline

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 16 jun 2011 11:33

Wat heb jij juist gekocht? De hele zolder of een bepaalde oppervlakte van die zolder? Heb jij toegang tot dat andere deel?

caroline1234
Topic Starter
Berichten: 145

#3 , 16 jun 2011 11:51

De hele zolder hoort bij mijn appartement. De andere bewoners kunnen er niet op want de ladder om bij de liftblok te komen zit in mijn eigen gang. Nu zit er een muur ( met deur ) tussen het gedeelte dat ik verbouwde en het andere stuk. Het is dus in het stuk dat niet gebruikt word, waar het raam zit.

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 16 jun 2011 12:33

Wat staat er in de overeenkomst/basisakte over het onderhoud van het dak. Een dakraam maakt deel uit van een dak, en het is diegene die het dak dient te onderhouden, en/of te vernieuwen die ook het raam moet aanpakken.

caroline1234
Topic Starter
Berichten: 145

#5 , 16 jun 2011 14:55

Het dak is gemeenschappelijk, over de ramen wordt er niets vermeld.
Dus zal ook wel gemeenschappelijk zijn hoop ik? :-)

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#6 , 16 jun 2011 20:19

Als de ramen niet bij de gemeenschappelijke delen vermeld staan zijn ze privatief.
Vraag is of het te vervangen "raam" als raam moet worden beschouwd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”