zonnenpanelen buren liggen een stuk op ons dak

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

Re: zonnenpanelen buren liggen een stuk op ons dak

#31 , 13 jun 2011 20:33

Het is niet omdat de panelen niet zijn vastgemaakt aan het dak zelf, maar erboven zweven als het ware, dat ze niet op uw eigendom komen. De zone boven uw dak is ook van u. Anders zouden mijn 2 buren een gebouw kunnen neerzetten dat als het ware een brug over mijn huis, en ik zou daar dan niets tegen kunnen doen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ganapathi tantra
Berichten: 1340

#32 , 13 jun 2011 21:04

Misschien moet de gebuur dan gewoon 2 rijen dakpannen of een stuk van uw dak kopen.
Juridisch technisch gezien is dat ook geen enkel probleem
Dat of afbreken als u geen ander compromis kunt bereiken.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

waldek2
Berichten: 114

#33 , 14 jun 2011 06:53

Ik zou de panelen voorlopig laten liggen, maar met een onderling afgesproken indekking via een wederzijds aangetekend schrijven.
=> "Beste buur, ik heb gemerkt dat Uw nieuwe zonnepanelen x cm voorbij de eigendomslimiet geplaatst zijn zodat ze zich deels op mijn dak bevinden.
Kan U uw installateur hiervan op de hoogte brengen ?. In de toekomst kan het niet anders dan dat Uw panelen zich niet op mijn dak kunnen bevinden. ( verzekering zoals schade door mijn vallende schoorsteen, blikseminslag op mijn dak etc .. "
<= Antwoord "Mijn installateur werd verwittigd en deze heeft een misrekening bevestigd. Hij beloofd .. etc .. "
Als er later een conflict komt dan zijn de aangetekende brieven het bewijs dat U niet akkoord was met de panelen op Uw dak, en dat de installateur ze door een misrekening verkeerd gelegd heeft.
En drink dan jaarlijks een fles champagne op kosten van uw buur.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”