Hanen gekraai.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

Re: Hanen gekraai.

#16 , 03 jun 2011 22:05

Ik ben zeker verdraagzaam maar elke ochtend om 4u 30 gewekt worden en een werkweek van meer dan 60 uren ziet u de verhouding?
da's ideaal om vroeg wakker te zijn om die 60-urige werkweek te kunnen volbrengen.
Voor diegene die hier geen begrip voor kunne opbrengen heb ik het volgende....

STel u woont ook zo rustig en ja hoor elke nacht staat uw buur zijn Mechelaar te blaffen en deze houdt u dan ook uw slaap. U zal humeurig worden,
stress krijgen en dit met een nefaste impact op uw werkomgeving en gezin.
Zou u dan ook uw medemens om raad vragen?

Mvg
Wij wonen niet zo rustig (in een stad) en hebben 4 tot 7 herdershonden (afhankelijk van de dag) naast ons wonen met buren die vroeg wakker zijn en dus de honden ook. Jammer, maar helaas... :).

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#17 , 04 jun 2011 01:57

maar nee is eerst , wat zijn mijn rechten.
das toch heel belangrijk alvorens met de buren te gaan klappen weten wat uw rechten zijn .

teken jij eerst een contract alvorens het te lezen ?

xena

#18 , 04 jun 2011 02:11

Wij wonen niet zo rustig (in een stad) en hebben 4 tot 7 herdershonden (afhankelijk van de dag)
eerlijk gezegd vind ik 4 tot 7 honden(dan nog schepers waarschijnlijk) voor iemand die in een stad woont toch niet verantwoord met dergerlijke honden moet je toch dagelijks minstens enkele km gaan wandelen per hond en behoorlijk wat ruimte hebben wat in een stad niet zo voor de hand ligt

http://www.dierendokters.com/beweging-v ... -hond.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

cvm
Topic Starter
Berichten: 6

#19 , 04 jun 2011 12:27

Ik ben zeker verdraagzaam maar elke ochtend om 4u 30 gewekt worden en een werkweek van meer dan 60 uren ziet u de verhouding?
da's ideaal om vroeg wakker te zijn om die 60-urige werkweek te kunnen volbrengen.
Voor diegene die hier geen begrip voor kunne opbrengen heb ik het volgende....

STel u woont ook zo rustig en ja hoor elke nacht staat uw buur zijn Mechelaar te blaffen en deze houdt u dan ook uw slaap. U zal humeurig worden,
stress krijgen en dit met een nefaste impact op uw werkomgeving en gezin.
Zou u dan ook uw medemens om raad vragen?

Mvg
Wij wonen niet zo rustig (in een stad) en hebben 4 tot 7 herdershonden (afhankelijk van de dag) naast ons wonen met buren die vroeg wakker zijn en dus de honden ook. Jammer, maar helaas... :).


Tja zo heb ik ook voor alles een antwoord. :roll:

Mariette
Berichten: 2507

#20 , 04 jun 2011 15:29

Ook in deze zaak worden de eisers in het gelijk gesteld en moeten de verweerders elke haan die zich op hun erf bevindt in een donker hok steken minstens vanaf 22 u ’s avonds en tot 7 u ’s morgens. Doen zij dit niet, dan zullen zij een dwangsom opgelegd krijgen van 125 € per inbreuk. Volstaat deze maatregel niet, dan moeten de hanen verwijderd worden
dit lijkt me een nette oplossing voor deze TS.

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#21 , 05 jun 2011 15:00

In afwachting van een oplossing: oordopjes! Ik slaap daar al jaren mee en hoor niets meer ...

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

cvm
Topic Starter
Berichten: 6

#22 , 05 jun 2011 21:01

In afwachting van een oplossing: oordopjes! Ik slaap daar al jaren mee en hoor niets meer ...

Lenny

Dat is het hem net.

Ik maak al jaren gebruik van oordopjes tijdens het slapen.
Dubbel beglazing etc...

Heb vandaag ook is gepolst bij de buren en deze vinden het ook zeer irritant. En kunnen me aleen maar bijtreden.

Mvg

Franciscus
Berichten: 38601

#23 , 05 jun 2011 21:03

Wel samen sta je wel wat sterker.

xena

#24 , 05 jun 2011 22:01

dit lijkt me een nette oplossing voor deze TS.
de beste oplossing is de haan laten snijden zodat hij ni meer kan kraaien een kleine ingreep maar helaas verboden in belgie

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#25 , 06 jun 2011 07:40

Wij wonen niet zo rustig (in een stad) en hebben 4 tot 7 herdershonden (afhankelijk van de dag) naast ons wonen met buren die vroeg wakker zijn en dus de honden ook. Jammer, maar helaas... :).


Tja zo heb ik ook voor alles een antwoord. :roll:
was nochtans mooi een reactie op je voorbeeld.
Wij wonen niet zo rustig (in een stad) en hebben 4 tot 7 herdershonden (afhankelijk van de dag)
eerlijk gezegd vind ik 4 tot 7 honden(dan nog schepers waarschijnlijk) voor iemand die in een stad woont toch niet verantwoord met dergerlijke honden moet je toch dagelijks minstens enkele km gaan wandelen per hond en behoorlijk wat ruimte hebben wat in een stad niet zo voor de hand ligt

http://www.dierendokters.com/beweging-v ... -hond.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ze verzorgen de honden best goed (vroeger waren daar wel zware twijfels over) en gaan er veel mee wandelen, hebben ook een ruime tuin om ze in te laten spelen. Alleen maken ze wel redelijk wat lawaai, waardoor het soms echt storend is (vooral omdat de honden vroeg wakker zijn door vroegopstaande buren).

cvm
Topic Starter
Berichten: 6

#26 , 08 jun 2011 19:04

Ondertussen met de buurman gaan kennis maken en hem de problematiek aangehaald. Stond er niet voor open. Zei me dat hij gemakkelijk vijftien hanen kon herbergen. Ik zei hem dat hij er verstandig genoeg uitzag om ons proleem in te zien. Uiteindelijk mijn zin gekregen.
s´avonds laat het gespierde haantje op hok. Al 2 nachten door kunnen slapen.

Mvg
Laatst gewijzigd door cvm op 10 jun 2011 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#27 , 08 jun 2011 20:47

Leuk. Misschien een dankjewel-kaartje in de bus droppen? Zal de relatie nog verbeteren :)

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”