Begrip "uitzicht" in het raam van de mede-eigendom

float
Topic Starter
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

Begrip "uitzicht" in het raam van de mede-eigendom

#1 , 24 mei 2011 21:32

Zoals iedereen weet moet de AV zich uitspreken over het uitzicht van het gebouw (in ruime zin).
Ik kan begrijpen dat alle voordeuren van de appartementen wit moeten zijn, maar kan dit zo ver gaan dat er enige verplichting is om een kruk te nemen in plaats van een vleugel of knop?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 24 mei 2011 21:50

Men kan uniformiteit tot in het kleinste detail doortrekken.. De buitenkant van de toegangsdeur is zo'n veel terugkerend pijnpunt.

float
Topic Starter
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#3 , 24 mei 2011 22:04

M.a.w. voorleggen aan syndicus?

Reclame

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#4 , 24 mei 2011 23:11

Voorleggen aan de AV (-> Reglement van Mede-eigendom verduidelijken).

float
Topic Starter
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#5 , 25 mei 2011 10:38

Dat zou willen zeggen dat, om extra kosten te vermijden, ik tot volgend jaar moet wachten lol

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 25 mei 2011 11:15

Wordt over uitzicht van het gebouw in een basisakte niet enkel bedoeld de BUITENKANT van het gebouw, en niet het uitzicht van de privatieve toegangsdeuren van de diverse appartementen IN het gebouw. Ik denk dat syndicus hier wat te ver gaat.

float
Topic Starter
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#7 , 25 mei 2011 20:52

Spijtig genoeg is dat niet de realiteit. Ook elementen die vanuit de gemeenschappelijke delen binnen het appartementsgebouw zichtbaar zijn moeten de reglementaire voorschriften respecteren.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 26 mei 2011 11:32

Staat dat zo in de basisakte? Of is dat de intrepetatie van de syndicus?
Je kan dat op een AV altijd laten aanpassen, vermist je voldoende medestanders kan vinden natuurlijk.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”