Overdracht verantwoordelijkheid Syndicus op AV

Euchrow
Topic Starter
Berichten: 10

Overdracht verantwoordelijkheid Syndicus op AV

#1 , 23 mei 2011 09:01

Hallo,

Ik heb een appartement in een rijhuis waar er 4 andere eigenaars zijn. De syndic is een mede-eigenaar die vanavond op de AV het voorzitterschap zal overdragen aan iemand anders, omdat hij zijn appartement verkocht heeft. Het zal een pittige vergadering worden omdat:

- hij herstellingswerken aan het dak heeft gedaan (hij woont onder dak) zonder de AV in te lichten.
- een deel van de zijgevel (plaatsing van zonnepanelen door de buren) heeft verkocht, en de opbrengst daarvan gebruikt heeft om bovengenoemde kosten te dekken, zonder AV in te lichten.
- hij lekkages heeft onder het plat dak waar hij een terras heeft ingericht. Die probeert hij ook op de mede-eigendom te verhalen, maar de basisakte is hier vrij duidelijk in

Ik ken niet zoveel van de regels van mede-eigendom af, maar dit lijkt me allemaal niet zo koosjer. In het geval ik de syndic zou overnemen heb ik enkele vragen:

- moet de syndic een eigen rekeningnummer hebben of is die van de voorzitter voldoende ? Ik woon er nog niet lang, en weet niet wiens reknr. het is.
- kan ik bv. 'onder voorbehoud' het voorzitterschap aannemen, maar als blijkt dat er vanalles niet klopt met de boekhouding, die beslissing aanvechten? Ik wil vermijden van een financiele put te erven.
- enige andere dingen waar ik op moet letten ? Ik kan me inbeelden dat in het verslag van de vergadering, de andere mede-eigenaars bepaalde dingen kunnen zetten 'onder voorbehoud van alle rechten'.

Bedankt !

alain

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ivanka
Berichten: 11

#2 , 24 mei 2011 14:28

een goede raad alain begin er niet aan , je haalt je alleen maar problemen op de hals als ik je mail zo lees.
mvg
Ivanka

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”