afrekening over mazout en water

Tatiana_0
Topic Starter
Berichten: 3

afrekening over mazout en water

#1 , 18 mei 2011 15:24

Beste,

Graag hadden we advies gekregen over,

wij wonen in een appartement met 2de verdiepingen wij zelf wonen op het 2deverdiep en zijn zelf eigenaar de eigenaar van het 1ste verdiep verhuurd zijn appartement.
Nu heb ik reeds een afrekening gemaakt aan de hand van de meters voor verwarming en warm meter en er is reeds een groot verschil tussen beide verdiepen het 1ste verdiep van de huurder verbruikt veel meer verwarming t.o.v het 2de verdiep. wij als eigenaar moeten maar 88 euro betalen en de huurder 1280 euro en hij wilt alleen maar de helft betalen!
De huurder heeft reeds aangemaand dat hij zeer zuinig is en dat zijn verwarming niet echt warmte geeft.
Wij hebben reeds alles al laten testen voor de winter meters enz alles klopt correct.
Nu is ons de vraag wie moet de factuur betalen van het 1ste verdiep de huurder,huurbaas of beide eigenaars aangezien het volgens ons gaat over een defect aan verwarming in het app zelf en niet aan de gemeenschapelijk toestellen?

alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 18 mei 2011 15:56

Welk type van meters staan er om het warmteverbruik te meten?

Zijn dat gewone caloriemeters van Ista of Caloribel? Zijn er tussenmeters voor warm en koud water.
Is het verwarming met stookolie of gas? 1 ketel voor het hele gebouw of ieder appartement zijn eigen ketel? 88 € voor een jaar verwarming lijkt mij onmogelijk, zeker voor een bovenste verdieping, met meer dan waarschijnlijk nog geen isolatie op zolder of op het platte dak. Het bedrag dat de huurder op de eerste verdieping betaalde lijkt me dan weer normaal. Enkel of dubbel glas?

Tatiana_0
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 20 mei 2011 14:06

de verwarming en het warm water gebeurd met stookolie en er is dus één tank voor beide verdiepen! er zijn wel afzonderlijke meters geplaats waar de ketel en dergelijk zich bevindt voor het 1ste verdiep verwarming en apart warm water en dus ook hetzelfde voor het 2de verdiep! wat voor meters weet ik niet juist zijn net ook nieuw van juli 2010 vanaf de moment dat men verwarming aanzet draait de pomp en begint de meter met eenheden te tellen tot wanneer het app de gewenst temp heeft bereikt!
de appartementen verschillen niet zoveel het app op 1ste verdiep bevindt zich wel boven 2garages en magazijn en het 2de verdiep onder plat dak met issolatie en op eerste verdiep zijn er vanachter in de 3 slaapkamers enkel glas, langs de voorkant waar de living en keuken zich bevindt dubbel glas en op het 2de verdiep sinds januari dubbel glas vanachter aan slaapkamers en vanvoor was er reeds dubbel glas!
deze afrekening is van een periode van 30/04/2010 tot 03/02/2011, zowel wij als eigenaar als verhuurder hebben op regelmatige tijdstippen de meters nagezien en was van maand 1 al duidelijk dat hij een hoog verbruik had dus kon hij dit wel op tijd melden aan zijn huurbaas veronder stel ik dan! huurder heeft tegen ons zelf gezegd dat hij 1 "chauffage" gebruikt in de woonkamer en deze niet warmte geeft hij kan er heel de tijd zijn hand ophouden en zijn verwarming staat dag en nacht op tijdens wintermaanden op 16 of 17 graden aangezien hij ook van thuis uit werkt! en wij op 2de verdiep hebben zo goed als anderhalve maand na hem de' verwarming opgezet en ook niet altijd aangezien we beide voltijds gaan werken en pas rond 6uur thuis zijn vindt ik niet dat wij moeten opdraaien als er blijkbaar een deffect is aan zijn " chauffage". meterstanden voor verwarming waren dan ook als volgt 558 voor het 1ste verdiep en 29 voor het 2de verdiep! maar logisch denk ik toch niet dat wij hier voor moeten opdraaien en dat dit iets tussen huurbaas en huurder???

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”