hond - buren - overlast?

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

Re: hond - buren - overlast?

#31 , 17 mei 2011 10:36

In één van de eerste post wordt gezegd dat de hondedrollen snel uitdrogen en dan meer lijken op rolletjes papier, zodat er geen geurhinder zou zijn. Het is niet altijd zo werm weder dat deze drollen onmiddellijk uitdrogen, en een uitgedoogde drol is ook niet om aan te kijken. Ik zou daar ook tegen protesteren, ook al is er totaal geen geurhinder.
Hang al gauw ZELF een doek aan uw hondenhok, en de zaak raakt opgelost.
Trouwens, als ik het goed begrepen heb, hij jijzelf die te slappe draadafsluiting gezet :mrgreen:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bol
Topic Starter
Berichten: 16

#32 , 17 mei 2011 10:53

Wel dan schijt onze hond speciale drollen... Ook hier niets aan te doen..... Slappe draadafsluiting?.... Ook hier kunnen wij niets aan doen..... De omheining van 1200m2 van 2 meter hoog staat er al sederd onze bouw dus reeds 10 jaar én dus ook hier..... niets meer aan te doen.

Leven én ..... laten leven!

Jammer dat het moeilijk is om een correct, 'degelijk' advies in te winnen via dit toch 'juridisch forum'. Ik had verwacht een degelijke oplossing te vinden, doch rekening houdend met de bezwaren van buur maar toch ook rekening houdend met onze info omtrent onze omheining..., maar helaas, tref ik hier tussen sommige berichtjes toch mensen die zich blijkbaar vervelen én heel efkes via dit forum hun frustraties de vrije loop laten gaan in toch wel belangrijke zaken voor het verder verloop van de verstandhouding tussen buur en ons. Met deze frustraties zijn wij echter niets. Graag hadden wij zoals gevraagd in allereerste berichtje, een antwoord gezien op onderstaande vraag:

Wat kan of moet ik ondernemen zodat wij toch wettelijk in orde zijn? Zijn er bepalingen of regelgevingen omtrent het stationeren van een honderen tegen eigen scheidingsdraad?

Gelieve zich te onthouden van verdere emotionele reacties op dit bericht en eventueel, indien mogelijk, ons te willen informeren omtrente een correcte oplossing voor dit euvel.

In afwachting,

bol
Topic Starter
Berichten: 16

#33 , 17 mei 2011 11:00

oh ja, dit nog gezegd zijnde, reeds politie én stad is komen zien, bij ons geen problemen vast te stellen aangezien er dagelijks iemand de 'zongedroogde rolletjes wegneemt.

Buur staat bekent om zijn ..... hmmmm lastig gedrag tgv zijn medeburen.

Wij willen alleen dat we een oplossing hadden om 'ervan af te zijn' van die zaging. Struikjes kunnen helaas niet van langs onze kant gezet worden omdat alles aangelegd is met blauwsteen. Buur mag best doek aan onze draad hangen mits hij de draag dan ZELF voorziet van versteving. Zodaning komen we dan met een 'gemeenschappelijke draad', maar ook dit wil hij niet....

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#34 , 17 mei 2011 11:09

, de open zonnekant van zijn kot zijn boodschap doet drogen de uitwerpselen zelf nog op tot kartonnen rolletjes, waarbij dus helemaal geen sprake is van enige geur.
Heb je zelf geschreven

bol
Topic Starter
Berichten: 16

#35 , 17 mei 2011 11:11

inderdaad zelf geschreven en nog altijd achter die woorden!!

opgedroogde drolletjes dus!!

Lightning

#36 , 17 mei 2011 11:12

Gelieve zich te onthouden van verdere emotionele reacties op dit bericht en eventueel, indien mogelijk, ons te willen informeren omtrente een correcte oplossing voor dit euvel.
Ik denk dat in dit topic alles gezegd is wat er gezegd moet worden.
Laatst gewijzigd door Lightning op 17 mei 2011 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#37 , 17 mei 2011 11:14

Het is UW hond die hier voor het probleem zorgt, het is dus UW taak hieraan te verhelpen.
Waarom geen rij blauwsteen terug uitbreken, en daar een haag zetten?
en die opgedroogde drolletjes zijn er waarschijnlijk niet altijd. Wat bij vochtig weer? drogen ze dan ook zo snel op?

Franciscus
Berichten: 38592

#38 , 17 mei 2011 11:20

hm mijn laatste posting blijkbaar niet toegekomen maar uit uw reaktie blijkt dat je al die zaken al hebt gedaan en dus uzelf geen verwijt moet maken...
Regelgeving is gemeentelijk bouwreglement en verkavelingsvergunning que afsluiting
Algemeen strafrecht, milieurecht en mogelijk GAS qua overlast en (geur)hinder en veldwetboek niet te vergeten.
Indien buur niet akkoord is om samen nieuwe afsluiting te plaatsen of zoals je zegt de wijziging aan deze afsluiting te betalen ( in ruil voor eigendom vb) ..... dan kan je idd weinig doen.
Als hij blijft lastig doen dan kan je best via vb buurtbemiddeling (in Antwerpen) en via vaststellingen politie de zaak naar de vrederechter/ Gas ambtenaar brengen maar deze laatste zit dan zeker in de repressieve sfeer.
Probleem is dat hij aan hun hond kan komen......
PS als een aantal van uw voorstellen op papier staan naar gemeente en of naar hem staat hij indien naar vrederechter zeer zwak...

Veebee
Berichten: 565

#39 , 17 mei 2011 11:24

Het is UW hond die hier voor het probleem zorgt, het is dus UW taak hieraan te verhelpen.
Waarom geen rij blauwsteen terug uitbreken, en daar een haag zetten?
en die opgedroogde drolletjes zijn er waarschijnlijk niet altijd. Wat bij vochtig weer? drogen ze dan ook zo snel op?
Buren wonen er 4 jaar en nu pas wordt hen duidelijk dat er hondendrollen in de tuin liggen van de buur?
De TS heeft gedaan wat moest en daarmee is de kous af, uit de berichten blijkt de buur trouwens graag alles te hebben, maar alles voor niks.
Blijft niet duren, het moet van twee kanten komen.

bol
Topic Starter
Berichten: 16

#40 , 17 mei 2011 11:27

Inderdaad veel geschoten, maar weinig to the point!

Heel spijtig!



Trouwens wist je dat een kippenren meer geuroverlast bezorgd? Die pateekes kun je niet wegnemen he...
niet in de zomer en niet in de winter...

Zoals reeds eerder gezegd is er dagelijks iemand aanwezig om de 1 a max 2 drolletjes op te ruimen.
Het betreft hier geen kilo uitwerpselen he.....!?

Poesjes die plassen tegen poorten en zakken vuilnis ovenkrabben,
als dat geen overlast is.

En dan maar lullen over een dagverse drol die op het einde van BEIDE tuinen er een aantal uurtjes zou KUNNEN liggen.
Aangezien er geen geuroverlast geconstateerd werd door hogere instanties, zal ik me dan maar verdere moeite besparen zeker om correct advies in te winnen.

Toch wil ik nog zeggen dat ik een dierenvriend ben, en ja ook van kippetjes, hamstertjes, hondjes, poesjes,...

Het is toch de normaalste zaak dat deze 'dutskes' drolletjes moeten leggen he.... Blijkbaar zijn er nog 'anderen' die niet van drolletjes houden.... blijkt nu....!

Het betreft hier dus echt geen kilo drolletjes he.....!! Oftewel legt mijn werkman er zelf nog enkele bij...... hahaha

bol
Topic Starter
Berichten: 16

#41 , 17 mei 2011 11:33

dank je wel franciscus voor de degelijke info en raad!!
pff, was me dat 'forumen' zeg.... of hoe heten ze dat?
Nogmaals dank voor je objectieve raad.
groetjes

natalie

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#42 , 17 mei 2011 15:27

dank je wel franciscus voor de degelijke info en raad!!
pff, was me dat 'forumen' zeg.... of hoe heten ze dat?
Nogmaals dank voor je objectieve raad.
groetjes

natalie
Natalie, dit is inderdaad een forum, waar mensen in hun vrije tijd, kosteloos, elkaar proberen te helpen. Als je echt advies van een advocaat wil, raadpleeg dan een advocaat.

Er is hier trouwens duidelijk gezegd wat volgens de meeste forumleden de beste oplossing is: dat je SAMEN met je buurman tot een oplossing komt.

Dat jij dit laatste geen goed advies vind, is jouw zaak, maar geen reden om nu te zeggen dat hier niet op jouw vraag geantwoord werd. Je verwijt de mensen die hier antwoorden, en helemaal niets met de zaak te maken hebben, dat ze emotioneel reageren? Dit lijkt me vreemd, aangezien niemand hier, behalve jij, betrokken partij is. Ik vrees dat het net omgekeerd is: dat jij, wegens betrokkenheid, de onpartijdige antwoorden niet apprecieert, en je verwacht had meer gelijk te krijgen, hier.

Nogmaals: als je meent niets te moeten doen, doe dan niets, maar als je buurman hier mee verder gaat en toch gelijk zou krijgen (geurhinder, probleem van higiëne, ik zeg maar wat), kom dan niet klagen dat je niet gewaarschuwd was.

JPV: En hiermee is alles gezegd
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”