De basisakte is buiten spel gezet door de wet : een Raad van Mede-eigendom(RME) , voor mede-eigendommen >20 kavels, bestaat automatisch bij wet, zoals een Vereniging van Mede-eigendom (VME ) automatisch bestaat, het reglement van mede-eigendom moet nu wel voorzien hoe die RME zal werken : aantal leden, verkiezing, werking,...
De duur is beperkt voor telkens 1 jaar, en ook de opdracht is wettelijk beperkt, maar een Algemene Vergadering kan extra opdrachten geven...geen wettelijke opdrachten, eigen aan de syndicus zelf, noch taken voorbehouden aan een Algemene Vergadering.
Ik zou zeggen dat die eerste verkiezing niet geldig was aangezien er geen reglement van mede-eigendom bestaat die de inrichting van die raad stipuleert.
Zelf moet ik nog alle hens aan dek hebben, want ook in onze residentie zal men vermoedelijk ook proberen van de bestaande raden van Beheer enkel de naam te veranderen, met dezelfde bemanning aan boord...
Daarover moet de RME tweemaal per jaar rapporteren aan de mede-eigenaars
Als ik goed begrijp, is de toepassing van de nieuwe wet nog niet echt gemakkelijk. Ik vrees dus ook bij onze volgende AV, temeer daar wij een " probleem "-syndicus hebben.
Dus misschien eerst een AV waarop een nieuw reglement van mede-eigendom wordt besproken en gestemd om dan een ( volgende ) AV te beleggen om de gewone agenda te bespreken .
Kan iemand hier meer uitleg over geven ???