deelnemen aan de beraadslagingen van de AV

jojo3
Topic Starter
Berichten: 2

deelnemen aan de beraadslagingen van de AV

#1 , 09 mei 2011 11:38

Beste,

Artikel 577-6 paragraaf 1 van de wet op de mede-eigendom:

Kan iemand wat meer uitleg geven over hoe dit te begrijpen?

1) "De beraadslagingen" is dit enkel de stemming of ook de bespreking tussen eigenaars die daaraan voorafgaat?

2) Mag er iemand aanwezig zijn die 0% aandelen in de gemeenschap heeft en die niet door de syndicus uitgenodigd werd?

Bijvoorbeeld: Is het mogelijk dat een eigenaar op eigen initiatief iemand vraagt om op de veragdering aanwezig te zijn (bijvoorbeeld een architect)?
Mag deze dan deelnemen aan de voorafgaande besprekingen voor het stemmen?

3) "bezwaard met een recht van gebruik of bewoning" is hieronder te verstaan een huurcontract?


Mvg!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
observer-old
Berichten: 136
Locatie: westvlaanderen

#2 , 10 mei 2011 18:31

1. beraadslagingen zijn de besprekingen en beslissingen waarover eventueel moet gestemd worden
2. hij mag aanwezig zijn, ja, desnoods zelf deelnemen aan de besprekingen als de voorzitter van de vergadering het toelaat
3. huurcontract bezwaard uw eigendomsrecht niet

n.b. dit is mijn interpretatie, en ik antwoord op uw vraag om te zien of iemand mij zal terechtwijzen of niet.

LB1
Berichten: 35

#3 , 03 jun 2011 15:35

Ik heb mij ooit op een vergadering in verband met gevelwerken aan het gebouw laten bijstaan door een " deskundige " kennis.

' t is misschien aangeraden om een " onafhankelijke derde " erbij te hebben, vooral als het gaat over kostelijke (verbouwingens)werken.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”