Mede-eigenaar kan een verkoop stoppen?

Evangeline
Topic Starter
Berichten: 1

Mede-eigenaar kan een verkoop stoppen?

#1 , 03 mei 2011 16:53

Goede dag iedereen.

9 jaar geleden gingen mijn ouders uit elkaar (ze waren nooit getrouwd). Het huis dat ze toen samen hadden gebouwd en aan het afbetalen waren 'gaf' mijn moeder aan mijn vader, ze moest dus geen uitbetaling hebben, op voorwaarde dat ik op de akte als mede-eigenaar kwam te staan. Dat gebeurde ook. 9 jaar later ben ik 19 en hoorde ik mijn stiefmoeder vallen dat zij haar huis (waar mijn vader geen mede-eigenaar van is en waar ze beiden in wonen) en dat van mijn vader (waar zij geen mede-eigenaar van is) wouden verkopen binnen een aantal jaar. De belofte van mijn vader aan mijn moeder in mijn achterhoofd houdende zint mij dit absoluut niet. Mijn vraag is nu: kan ik de eventuele verkoop stoppen? Heb ik dat recht als mede-eigenaar?

Bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 03 mei 2011 17:13

Neen, als puntje bij paaltje komt kan je vader altijd het pand verkopen via een procedure openbare verkoop via de rechtbank van eerste aanleg. Jij zal dan bij de verkoop jouw deel uitbetaald krijgen.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”