leningen van vorige eigenaar

loft
Topic Starter
Berichten: 4

leningen van vorige eigenaar

#1 , 02 mei 2011 13:50

Bij de verkoop van een appartement werd door de syndicus een verkeerde berekening gemaakt en werd er aan onze notaris een tekort van 3739,58€ gestort. De medeeigendom heeft met ontvangen geld enkele maanden kunnen afbetalen.
Maar nu het ontvangen bedrag op is rekent de medeigendom mij de nog verschuldigde termijnen van de lening aan.
Kan dit zo maar. :?:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#2 , 02 mei 2011 22:02

Bij de verkoop van een appartement werd door de syndicus een verkeerde berekening gemaakt en werd er aan onze notaris een tekort van 3739,58€ gestort. De medeeigendom heeft met ontvangen geld enkele maanden kunnen afbetalen.
Maar nu het ontvangen bedrag op is rekent de mede eigendom mij de nog verschuldigde termijnen van de lening aan.
Kan dit zo maar. :?:
@loft

Uit voorgaande meen ik op te maken:
- dat u de koper bent van een appartement
- dat de syndicus de afrekening van de verkoper heeft opgesteld met een tegoed voor de verkoper van 3739.58 EUR
- dat dit tegoed overschat was

Vragen:
1. is mijn beschrijving correct?
2. zo ja voor 1, is de syndicus een professionele syndicus; zo neen, is de syndicus verzekerd door de VME?
3. zo ja voor 1, werd het appartement verkocht in 2010; zo ja, voor of na 01.09.2010 (datum compromis).
4. zo ja voor 1, is de afrekening 2010 al goedgekeurd en werd een ontlasting gegeven aan de syndicus?

loft
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 03 mei 2011 18:57

1. Ik ben de koper
2. Nee, de verkoper had nog een lening lopen op het appartement. Onze notaris had aan de syndicus gevraagd om hoeveel het ging. De syndicus heeft 3739,58€ te weinig medegedeeld aan de notaris. Conclusie een paar maanden later komt het tekort te voorschijn.

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 03 mei 2011 19:53

Wat heeft die syndicus met de lening van de verkoper te maken? Moet je daarvoor niet bij een bank zijn?

loft
Topic Starter
Berichten: 4

#5 , 04 mei 2011 10:08

Dit was een lening afgesloten door de mede-eigendom testijds. Dus moest de syndicus de afrekeningen maken; Maar helaas hij heeft zich vergist en 3739,58€ teweinig afgehouden van de verkoopprijs om de leningen verder te kunnen afbetalen.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 04 mei 2011 11:44

Moest die lening dan niet overgaan op de volgende mede-eigenaar? Waarschijnlijk werd ze aangegaan voor grote werken, waarvoor normaal het reservefonds gebruikt wordt. Dat reservefonds gaat toch ook over op de nieuwe eigenaar.

loft
Topic Starter
Berichten: 4

#7 , 04 mei 2011 13:10

nee, ze is persoonlijk aangegaan door enkele eigenaars die geen lening meer konden krijgen

Vandebos
Berichten: 16087

#8 , 04 mei 2011 15:08

De syndicus vriendelijk verzoeken zich te richten tot diegene met wie deze persoonlijke lening werd afgesloten.

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#9 , 04 mei 2011 20:39

nee, ze is persoonlijk aangegaan door enkele eigenaars die geen lening meer konden krijgen
Wie staat garant in het geval van niet-betaling?

Franciscus
Berichten: 38596

#10 , 04 mei 2011 23:39

de ontlener wie anders

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”