Wanbetaler nieuwe eigenaar

dedupe
Topic Starter
Berichten: 13

Wanbetaler nieuwe eigenaar

#1 , 29 apr 2011 13:19

Ik woon in een gebouw met 3 appartementen met 3 eigenaars.
Vorig jaar is er op de hoogste verdieping een nieuwe eigenaar komen wonen.
Het probleem is, dat deze persoon zijn financiele verplichtingen niet nakomt voor het betalen van de algemene onkosten aan de syndicus.
Onze 'vriend' heeft in deze korte periode zo al een schuld uitstaan van ong. 1700 €, en schijnt niet van plan te zijn om deze aan te zuiveren.
Op de laatste vergadering van de AVM is er beslist om deze eigenaar aan te schrijven zijn schulden vòòr 15 maart aan te zuiveren, zoniet zouden er juridische stappen ondernomen worden, maar tot hiertoe kwam er nog geen reactie.
Gisteren kregen ik en de andere eigenaar een brief van de syndicus, met het verzoek om 400 € te storten, teneinde het tekort van bovenvermelde wanbetaler aan te zuiveren.
Na tel. contact met de syndicus, verklaarde deze dat de kas bijna leeg was en dat hij geen rekeningen meer zou (kon) betalen na 15 mei.
Ook de brandverzekering zou niet meer betaald worden, evenals de elektriciteit en water voorziening. Volgens de syndicus zouden deze dan afgesloten worden.
De syndicus verlangt dus van ons, dat wij het geld voorschieten dat de andere eigenaar niet wil (kan) betalen, om de algemene kosten te dekken.
Hij dreigde er zelfs mee om zijn taak als syndicus te stoppen indien we weigeren om dit bedrag te storten.
Ik heb er ook mijn twijfels over of de syndicus wel het nodige wil doen om de nodige juridische stappen te zetten.

Mijn vraag is, welke stappen kunnen wij als (mede)eigenaar ondernemen om dit tot een goed eind te brengen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 29 apr 2011 15:25

Syndicus kan, in naam van de VME, naar de rechtbank stappen, en het appartement openbaar laten verkopen.Hij moet hiervoor wel de goedkeuring krijgen van de VME. Ondertussen zullen jullie wel het geld moeten voorschieten, gezien anders geen verzekering meer, maar ook geen gas, water, electriciteit en zelfs syndicus.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”