Ouders vruchtgebruik, ik naakte eigenaar betaal huur

Mariette
Berichten: 2507

Re: Ouders vruchtgebruik, ik naakte eigenaar betaal huur

#16 , 06 mei 2011 15:53

@Mariette
ja ik weet da ze recht hebben , maar mijn partner ik zijn samen en voor alles , ik zie het eerder als ons gezamelijk niks gunnen , en het is een feit dat als ik alleen zou zijn ik geen huur zou moeten betalen , maar intussen moeten we toch mooi huur betalen en ook nog eens veel heel veel belastingen, dat brangt wrijvingen als je dit weet . en mijn ouders hebben dat geld niet nodig ze zijn rijk genoeg .
Mevrouw, ik hoop dat U hier nog meeleest.

Uw ouders hebben het beste voor met hun kind (ik weet dat, ik heb er twee). Zelfs indien ouders het zelf goed hebben, en hun kind het dus ook goed willen laten hebben, wil dat niet zeggen dat ZIJ mee moeten instaan voor de woning en onderhoud en belastingen van de partner van dat kind.

U schrijft dat Uw partner voor U spaart zodat gij alles van haar erft???? Welke zekerheid heb je daarvan? Wie zegt dat uw partner levenslang bij U blijft én bovendien nog eens eerst gaat overlijden?
Denkt U niet dat het meer zekerheid biedt dat uw ouders die huurgelden die ze van uw partner vragen, voor U sparen, want daar ben je wèl zeker van dat jij erft.
Als we het dan toch zo bekijken, dan vind ik uw ouders zeer goed onderlegd zijn door wèl huur van uw partner te vragen (wat hun goed recht is, uw partner heeft geen rechten op kosteloos wonen), dat geld te sparen én DAT GELD voor u bij te houden. MET ZEKERHEID.

Uw ouders zorgen dus voor meer zekerheid dan een partner die (op haar rekening neem ik aan?) voor jou "zit te sparen" opdat jij het "later zou erven"?
WAKE UP DEAR.

Hoezo "wij" moeten meer belastingen betalen en dat geeft spanningen ? WIE van de "wij" moeten de belastingen betalen? Zelfs op één belastingsbrief kan je nog steeds zien wie het tekort aan voorafbetalingen van de belastingen heeft veroorzaakt. Als jij het niet bent, zal het wel uw partner zijn zeker? (vb. op ziekteuitkering worden geen voorafhoudingen gedaan, zelfstandigen kùnnen (als ze slim zijn) voorafbetalen, maar zijn dat niet verplicht.... ).

Misschien toch maar eerst even zien wie wat schuldig is ("wij" staan samen voor alles wordt vooral gebruikt als er ééntje het extra nodig heeft).

Of uw ouders geld hebben of niet doet hier niet ter zake en is zeker GEEN argument voor uw partner om dat geld te eisen.
Dat die mevrouw "alles achter heeft gelaten" is haar eigen keuze. Indien ze onroerend goed bezat, kon ze het verkopen of de helft opeisen. Indien ze alles aan haar kinderen heeft gelaten, doet ze niet meer dan wat uw ouders doen: voor de eigen kinderen zorgen.

Laat uw partner gerust de huur betalen zodat uw ouders dat kunnen sparen. Je betaalt minder successierechten op de erfenis van uw ouders dan op die van uw partner. Bezie het als "sparen voor jouw erfenis" zoals uw partner het zo mooi vertelde. Alleen ben je op deze manier wèl zeker.

En wees blij dat je zulke liefhebbende en vooruitziende ouders hebt.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”