muur bouwen op servitude?

AngelIsa
Topic Starter
Berichten: 1

muur bouwen op servitude?

#1 , 18 apr 2011 13:25

onlangs kochten wij een huis, de tuin naast ons is verkocht als bouwgrond. Wij hebben een servitude op deze bouwgrond (1x2x18m).
Nu komt het: op deze grond wordt een huis gebouwd. Er komt een muur OP de servitude (recht van doorgang), maar de maten blijven gerespecteerd.
Zij gaan voor onze veranda (die grenst aan de servitude) een muur bouwen. Deze veranda watert af naar hun grond.
Nu eisen zij:
- dat ik mijn gasmeter verplaats (die in de servitude hangt)
- dat ik mijn veranda verbouw zodat die naar de andere kant afwatert en dat er een muur voor kan komen
- dat hun muur ervoor zorgt dat mijn deur van de veranda (die op de servitude uitgeeft) niet meer open gaat.

Bijkomend hebben wij na het tekenen van de akte ontdekt dat onze riolering over hun grond loopt.
Wij hebben ons erbij neergelegd dat wij dit moeten aanpassen, maar alle andere eisen zijn er nu financieel te veel aan.

Kunnen zij dit zomaar eisen? Is een muur op een servitude aanvechtbaar?

Alle hulp is welkom!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding