Werken kelder

Veve
Topic Starter
Berichten: 1

Werken kelder

#1 , 12 apr 2011 22:12

Goedenavond,

Ik ben nog niet lang eigenaar van een gelijkvloersappartement in een gebouw van 3 appartementen.
Bij hevig onweer zou de kelder onder water lopen. (zelf nog niet meegemaakt)
Hiervoor de gemeente gecontacteerd maar dit is blijkbaar ten laste van de eigenaars.
Ik heb hiervoor een aannemer laten komen en deze bevestigde mij dat er een terugslagklep dient geplaatst te worden.
Wij hebben geen syndicus dus had ikzelf een copie van deze offerte aan de 2 mede-eigenaars voorgelegd ter goedkeuring.
Echter de eigenaar van bovenste appartement is niet akkoord om deze werken te laten uitvoeren.
Het stoort haar niet om een 2-tal keer per jaar de kelder op te kuisen wanneer dit gebeurd.
Begrijp dit niet. Het is voor mij niet alleen kwestie van kelder leeg te pompen maar vooral dat dit vocht niet goed is voor het gebouw en zijn funderingen.
Kan ik echter mede-eigenaars verplichten om bij te dragen tot deze kosten? Eventueel een syndicus nemen die dit dient op te lossen?

Alvast bedankt.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding