voordeur

dewits
Topic Starter
Berichten: 2

voordeur

#1 , 11 apr 2011 18:10

Welk is de juridische definitie van een " voordeur"? groeten,staf de wit

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
EvilFreD
Berichten: 677

#2 , 11 apr 2011 18:30

Waarom zou er een juridische definitie van (moeten) bestaan?
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

dewits
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 12 apr 2011 17:43

volgens sommige stedebouwkundige voorschriften moet de voordeur van een woning gelegen zijn in een bepaalde straat om te voldoen aan......
nu is mijn vraag wanneer mag je een deur voordeur noemen?

Reclame

EvilFreD
Berichten: 677

#4 , 12 apr 2011 18:24

Een juridische definitie ken ik niet, maar verschillende woordenboeken spreken over "hoofdingang, meestal in de voorgevel van een gebouw" o.i.d.
Volgens mij bepaalt de indeling van een gebouw niet in welke straat het ligt, maar wel het kavel waar het op staat.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#5 , 12 apr 2011 19:33

volgens sommige stedebouwkundige voorschriften moet de voordeur van een woning gelegen zijn in een bepaalde straat om te voldoen aan......
nu is mijn vraag wanneer mag je een deur voordeur noemen?
In dat geval moeten deze administratieve voorschiften, reglementen of decreten ergens dat begrip "voordeur" definiëren.

Wat zeker is dat de brievenbus dicht bij de voordeur moet staan, op de rand van het privé en openbaar terrein.
Kijk eens het politiereglement na van de betrokken gemeente. Daar staan soms/meestal richtlijnen over huisnummering, ...

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”