syndicus rekent kosten aan voor algemene vergadering

rpersijn
Topic Starter
Berichten: 20

syndicus rekent kosten aan voor algemene vergadering

#1 , 10 apr 2011 20:54

Wanneer het vertrouwen in de syndicus verloren is, en je ontdekt onregelmatigheden, ben je geneigd verder op zoek te gaan. En juist dit is nu gebeurd. Zo ontdekte ik nu dat de syndicus kosten aanrekent voor het organiseren van een jaarlijkse algemene vergadering terwijl ik dacht dat het organiseren van een jaarlijkse algemene vergadering tot één van zijn kerntaken behoort, en dat hij daarvoor reeds een beheersvergoeding ontvangt.

Het strafste van alles is dat de syndicus dit recent bij een algemene vergadering liet goedkeuren.

Hoe moet ik hierop reageren?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 10 apr 2011 20:57

Is het ereloon of de kosten van huur van een zaal?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

rpersijn
Topic Starter
Berichten: 20

#3 , 10 apr 2011 22:20

Het gaat om zijn kosten (zijn ereloon dus)!

Reclame

j.demoor
Berichten: 10360

#4 , 12 apr 2011 10:15

De kosten van de jaarlijkse algemene vergadering vallen ten laste van de Vereniging van Mede-eigenaars.

“Art.577-8...De bepalingen met betrekking tot de band tussen de syndicus en de vereniging van mede-eigenaars worden opgenomen in een schriftelijke overeenkomst...”(Burgerlijk Wetboek).

Beide partijen kunnen met wederzijdse toestemming die schriftelijke overeenkomst wijzigen.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”