Verbouwingen uitvoeren naast (onder) appartement

Brecht2
Topic Starter
Berichten: 3
Locatie: Roeselare

Verbouwingen uitvoeren naast (onder) appartement

#1 , 09 apr 2011 11:56

Ik huur al een 5 tal jaar een handelspand met woonst.
Mijn verhuurder heeft mij laten weten het gebouw te willen verkopen.
Uiteraard toon ik hier interesse voor.
Helaas is dit gebouw in de jaren '90 meerdere keren verbouwd (was toen beenhouwerij) waardoor bepaalde delen (zoals de garage, living en keuken) onder een appartement gelegen zijn! Wat als ik dit koop en dit gebouw wens te renoveren? Wat als de eigenaar van dit appartement wenst te renoveren of erger af te breken? Wie maakt aanspraak op de grond gelegen onder dit appartement?
Graag een woordje uitleg hieromtrent aub! :?:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 09 apr 2011 15:17

Dus als ik het goed begrijp is het een mede-eigendom? Er zijn nog één of meerdere andere eigenaars, en de scheidingslijn van de panden loopt niet mooi horizontaal of vertikaal door het gebouw?

Brecht2
Topic Starter
Berichten: 3
Locatie: Roeselare

#3 , 09 apr 2011 16:28

Beide eigendommen zijn van 2 verschillende partijen. De scheidingslijn van beide panden loopt vertikaal niet correct in 1 lijn maar onderkelderd deels een eigendom (appartement) boven mij.
Zie volgende link het grondplan ---> http://www.cyberware.be/grondplan.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Brecht2
Topic Starter
Berichten: 3
Locatie: Roeselare

#4 , 19 jul 2011 13:15

Iemand????

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#5 , 19 jul 2011 13:34

Iemand????
Dit gebouw is naar mijn mening in zijn geheel een mede-eigendom, samengesteld uit twee privatieve kavels.

Het valt onder het statuut van gedwongen mede-eigendom. Zie Art. 577-3 tot 577-14 BW.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”