alle mede-eigenaars uitnodigen op AV

IDC
Topic Starter
Berichten: 50

alle mede-eigenaars uitnodigen op AV

#1 , 06 apr 2011 23:28

Een vriend van mij heeft 6 maanden geleden een appartement gekocht. Intussen heeft er een AV plaatsgevonden. Hij werd op deze AV niet uitgenodigd. Kan iemand mij vertellen waaruit blijkt dat elke mede-eigenaar moet uitgenodigd worden op de AV?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 06 apr 2011 23:35

Art. 577-6 BW.§ 1. Iedere eigenaar van een kavel is lid van de algemene vergadering en neemt deel aan de beraadslagingen.

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#3 , 07 apr 2011 10:00

Kijk na of het volgende uitgevoerd is door uw notaris en wanneer:
Art. 577-11 BW § 3.
In geval van overdracht, aanwijzing of splitsing van het eigendomsrecht op een privatieve kavel, deelt de optredende notaris aan de syndicus mee op welke dag de akte wordt verleden, alsook de identificatie van de betrokken privatieve kavel en de identiteit en het huidige en in voorkomend geval ook het nieuwe adres van de betrokken personen.
En heeft u, zo er meerdere eigenaars zijn van uw privatief kavel, het volgende uitgevoerd? En wanneer?
Art. 577-6 BW §1 tweede alinea - laatste zinsnede
De belanghebbenden delen de syndicus schriftelijk de identiteit van hun lasthebber mee.

Reclame

IDC
Topic Starter
Berichten: 50

#4 , 09 apr 2011 20:02

In antwoord op uw vraag : 1. er heeft geen overdracht plaatsgevonden en 2. er zijn geen meerdere mede-eigenaars van de kavel.

Hopelijk kunt u met deze info verder.

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#5 , 11 apr 2011 13:43

In antwoord op uw vraag : 1. er heeft geen overdracht plaatsgevonden en 2. er zijn geen meerdere mede-eigenaars van de kavel.

Hopelijk kunt u met deze info verder.
Een vriend van mij heeft 6 maanden geleden een appartement gekocht.


???

IDC
Topic Starter
Berichten: 50

#6 , 11 apr 2011 19:30

Hoe de vork nu juist in de steel is me natuurlijk ook niet duidelijk. Wat ik weet is dat er een algemene vergadering heeft plaatsgevonden en dat de man voor deze algemene vergadering niet werd uitgenodigd daar waar hij wel degelijk eigenaar is van een appartement.
Raar, grijp ik ook, vandaar dat ik hier op dit forum dit onderwerp opende.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”