maandelijkse onkosten

lutje
Topic Starter
Berichten: 6

maandelijkse onkosten

#1 , 05 apr 2011 13:00

enkele jaren geleden is op een algemene vergadering beslist de maandelijkse kosten te verhogen van 130 naar 150 euro maar er is een mede eigenaar die deze aanpassing niet betaald deze worden wel verrekend bij de eindafrekening .Als nieuwe syndicus wil ik dit op punt stellen wat kan ik hier aandoen en in welke wettekst kan ik dit terug vinden zodat ik deze persoon op zijn plichten kan wijzen tegenover de andere mede eigenaars Wie kan mij hierbij helpen alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
glestecha
Berichten: 3

#2 , 16 sep 2011 15:41

Deze mede-eigenaar is verplicht zich te houden aan de beslissing die genomen is op die AV. Ook al wordt dit verrekend in de jaarafrekening, hij is toch verplicht om de verhoging te betalen.

Franciscus
Berichten: 38599

#3 , 16 sep 2011 18:40

In gebreke stellen en dan kan u intrest vorderen.
In een appartementsgebouw dat ik ken is de volgende stap nu de openbare verkoop van het appartement van de eigenaar gezien deze nooit heeft betaald ...3 jaar.

Reclame

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#4 , 19 sep 2011 07:30

In gebreke stellen en dan kan u intrest vorderen.
In een appartementsgebouw dat ik ken is de volgende stap nu de openbare verkoop van het appartement van de eigenaar gezien deze nooit heeft betaald ...3 jaar.
Idem in mijn appartementsgebouw.

Maar opgelet: vanaf 01.09.2010 dient een begroting voor het jaar J+1 van de ontvangsten en uitgaven opgesteld en gevoegd bij de uitnodiging van de jaarlijkse AV van het jaar J. En dat gescheiden voor het werkkapitaal en het reservekapitaal.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”