stemming op AV

mjansen
Topic Starter
Berichten: 21

stemming op AV

#1 , 29 mar 2011 16:07

beste forumleden,

Ik heb begrepen dat er vanaf nu alle namen dienen genoteerd te worden van zij die tegenstemmen op een agendapunt.
Moeten diegenen die zich onthouden ook genoteerd worden?
Op het verslag zal men dus per agendapunt waar stemming vereist is alles Nee stemmen moeten noteren.
Als ik fout ben laat maar weten hoor
alvast bedankt
marc j

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 29 mar 2011 16:39

ja, namen van tegenstemmers en onthoudingen dienen genoteerd te worden, zij zijn immers de enigen die nadien middels de vrederechter tegen de genomen beslissingen in een geding kunnen proberen de beslissing ongedaan te maken.

mjansen
Topic Starter
Berichten: 21

#3 , 29 mar 2011 17:04

Bedankt aan VDB voor de snelle reaktie

gr
marc

Reclame

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#4 , 29 mar 2011 20:09

beste forumleden,

Ik heb begrepen dat er vanaf nu alle namen dienen genoteerd te worden van zij die tegenstemmen op een agendapunt.
Moeten diegenen die zich onthouden ook genoteerd worden?
Op het verslag zal men dus per agendapunt waar stemming vereist is alles Nee stemmen moeten noteren.
Als ik fout ben laat maar weten hoor
alvast bedankt
marc j
Toch een kleine nuance.

Eerst vraagt de voorzitter aan elkeen, hoe hij stemt (JA/ NEEN/ONTHOUDING).
Dit gebeurt mondeling of schriftelijk. Hij volgt bij voorkeur de volgorde van de presentielijst.
Hij noteert dus ook wie niet aan de stemming deelneemt.
Op basis daarvan bepaald hij het noodzakelijk stemquorum (meestal 50%+1 van het aantal JA en NEEN stemmen).
Het gaat dus niet op dat men enkel vraagt wie tegenstemt.

Dan telt de secretaris stemmen. De syndicus neemt nota van wie neen heeft gestemd (voor de PV van de beslissingen). De secretaris neemt nota van het aantal stemmen per soort (voor de PV van de stemming).

De voorzitter deelt aan de AV mee of het voorstel aanvaard werd of niet, vooraleer over te gaan tot het volgende punt.

mjansen
Topic Starter
Berichten: 21

#5 , 05 apr 2011 17:05

Beste Luc,
Bedankt voor uw nuance, ik weet nog niet hoe dit gaat geregistreerd worden zijn 850 mede-eigenaars als men dat allemaal moet gaan nazien, en noteren tijdens de vergadering per agendapunt zullen we best onze slaapzak meenemen denk ik.
ik heb hier al eens gelezen dat er een elektronisch systeem bestaat dat men kan huren doch weet ook niet waar men zulks vind

groetjes
marcj

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#6 , 06 apr 2011 15:44

Als je een professioneel syndicus hebt, moet hij in staat zijn het meest geschikte systeem voor te stellen.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”