buur weigert reparatie te doen - waterinsijpeling

Pruts2011
Topic Starter
Berichten: 3

buur weigert reparatie te doen - waterinsijpeling

#1 , 28 mar 2011 21:53

Door de verzekeringen van mij en mijn buur werd een expertise uitgevoerd. Er werd gezegd dat doordat mijn buur een aantal lekken heeft in zijn afvoer en een aantal leidingen er water in mijn kelder sijpelde. Er werd een bedrag aan mij uitgekeerd om de nodige werken te laten doen - uiteraard pas nadat mijn buur zijn gedeelte heeft hersteld. Daar wringt het schoentje, hij krijgt minder uitbetaald dan datgene wat hij nodig heeft om de herstelling te laten doen. Verzekering zegt dat het deels slijtage is langs zijn kant. Hij doet dus geen herstelling waardoor het water in mijn kelder blijft insijpelen. Verschillende gesprekken hebben nog steeds geen indruk op hem gemaakt, maar ik blijf met het probleem zitten.
Mijn verzekeringsmakelaar vind dat ik via het vredegerecht moet gaan. Zelf zou ik dit liever niet doen, heb geen zin in een burenruzie maar er moet uiteraard iets gebeuren.
Tips, goede raad?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 28 mar 2011 22:05

Riolering kapot en dus materiaal van de septische put stromen in uw eigendom. Uw eigendom moet dan ontsmet worden.
Uw verzekering hem in gebreke laten stellen
Naar gemeente gaan dienst ruimtelijke ordening in kennis dat de openbare salubriteit in het gevaar komt.
Deze kunnen nu controleren en huizen worden onbewoonbaar verklaart.....

Pruts2011
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 29 mar 2011 19:54

T'is gelukkig niet de riolering die kapot is maar wel al het dakwater, badwater en afwaswater dat in de kelder terecht komt. Met als gevolg geurhinder, continu moeten leegpomen, insecten ed.
Vanaf het moment dat hun kruipkelder vol is loopt het over in onze kelder, buur zelf heeft dus geen last maar wij des te meer.

Reclame

Turaki
Berichten: 6870

#4 , 29 mar 2011 22:47

Uw buur heeft dus een geschil met zijn verzekering, waar u de dupe van bent. AS opstellen waarin u verwijst naar de expertise waarin staat dat de oorzaak van uw schade bij hem ligt, en eisen wegname oorzaak binnen de 14 dagen. Alle bijkomende kosten (die u kan bewijzen) ook terugvorderen, eveneens te betalen binnen de 14 dagen.
Indien geen reactie, bemiddeling bij vredegerecht (is gratis), en als dat nog niet helpt rest u niets dan dit voor het vredegerecht te brengen.

Pruts2011
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 30 mar 2011 18:35

ok, bedankt voor de info!!

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”